Czy Sp. z o.o. powinna ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych od Skarbu Państwa w postaci aportu niepieniężnego, stanowiącego zorganizowaną część przedsiębiorstwa w strukturach wewnętrznych Wojskowej Agencji Mieszkaniowej - zgodnie z zasadą wyrażoną w art. 16g ust. 1 pkt. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy C. będący instytucją gospodarki budżetowej ma kontynuować amortyzację środków trwałych przejętych nieodpłatnie od przekształcanych gospodarstw pomocniczych według zasad i wartości przyjętych przez te gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem i czy odpisy amortyzacyjne tychże środków trwałych według przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów C.?
Czy Wnioskodawca działający jako jednostka budżetowa przy wykonywaniu usług na rzecz podmiotów typu: urzędy gmin, urząd miasta, urząd miasta i gminy, urząd miejski, starostwo powiatowe, urząd marszałkowski mogło stosować zwolnienie od podatku od towarów i usług na podstawie przepisów § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
Czy I powinno kontynuować amortyzację środków trwałych według zasad i wartości jakie przyjęły gospodarstwa pomocnicze przed przekształceniem oraz czy odpisy amortyzacyjne skalkulowane według tak przyjętych zasad będą stanowiły koszty uzyskania przychodów M?
Czy w świetle obowiązujących przepisów nowo utworzony samorządowy zakład budżetowy wstępuje we wszystkie przewidziane w przepisach podatkowych, prawa i obowiązki po zlikwidowanym gospodarstwie pomocniczym?
Interpretacja przepisów prawa podatkowego dotycząca ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie rozliczenia zobowiązań i należności, a także korekty deklaracji podatkowych lub dokumentów źródłowych likwidowanego gospodarstwa pomocniczego.
Czy w świetle art. 16 ust. 1 pkt 63 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych odpisy amortyzacyjne od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych przejętych przez Jednostkę po gospodarstwach pomocniczych, zakładach budżetowych MSWiA lub przejętych z zasobów Policji będą mogły zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów Wnioskodawcy i czy będą stanowiły koszt uzyskania przychodów
skutki podatkowe nie funkcjonowania w 2011 r. gospodarstw pomocniczych przy jednostkach budżetowych:- opodatkowanie zysku wypracowanego przez gospodarstwo pomocnicze i obowiązek odprowadzenia naliczonego podatku dochodowego od osób prawnych na rachunek bankowy właściwego terytorialnie urzędu skarbowego (pytanie Nr 2)- obowiązek stosowania wobec zlikwidowanego z dniem 01.01.2010 r. gospodarstwa pomocniczego
zastosowanie zwolnienia podmiotowego z podatku na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1991 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn. zm.) gospodarstwa pomocniczego jednostki budżetowej utworzonego przy jednostce wojskowej (dot. pytania Nr 1)
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
Zbycie składników majątkowych gospodarstwa pomocniczego traktowane jest jako zbycie przedsiębiorstwa zatem nie podlega opodatkowaniu i nie ma obowiązku opodatkowania remanentu likwidacyjnego
Przekazywany przez Wnioskodawcę zespół składników majątkowych i niemajątkowych jednostce macierzystej pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego, nie rodzi, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług.
Czy Wnioskodawca jako gospodarstwo pomocnicze przy jednostce budżetowej jest zobowiązane do naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od przekazanego jednostce budżetowej majątku (środków własnych i towarów) a zakupionych przez Zainteresowanego ze środków własnych?
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
Nieodpłatne przekazanie gospodarstwa pomocniczego na rzecz jednostki macierzystej w związku z likwidacją z dnia 31.12.2010 r.
Czy istnieje obowiązek podatkowy na gruncie podatku od towarów i usług od czynności związanych z przekazaniem pozostałych po likwidacji gospodarstwa pomocniczego składników majątkowych na rzecz jednostki budżetowej, przy której funkcjonuje gospodarstwo pomocnicze na zasadach przejęcia na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego (tj. czynności, o której mowa w art. 89 ust. 4 ustawy Przepisy wprowadzające
W zakresie opodatkowania przekazania zorganizowanej części przedsiębiorstwa/ całego przedsiębiorstwa.
Obowiązek ustalenia dochodu oraz odprowadzenia podatku za rok 2010 odrębnie za okres od dnia 1 stycznia 2010 r. (pierwszy dzień roku podatkowego podatnika) do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania czynności likwidacyjnych gospodarstwa pomocniczego oraz odrębnie za okres wykonywania czynności likwidacyjnych przy kontynuacji działalności gospodarczej do dnia 31 grudnia 2010 r.
Czy istnieje obowiązek ustalenia dochodu i odprowadzenia podatku za rok podatkowy 2010 odrębnie za okres od dnia 01.01.2010 r. (pierwszy dzień roku podatkowego podatnika) do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania czynności likwidacyjnych gospodarstwa pomocniczego oraz odrębnie za okres wykonywania czynności likwidacyjnych przy kontynuacji działalności gospodarczej gospodarstwa pomocniczego
Czy istnieje obowiązek ustalenia dochodu i odprowadzenia podatku za rok podatkowy 2010 odrębnie za okres od dnia 01.01.2010 r. (pierwszy dzień roku podatkowego podatnika) do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania czynności likwidacyjnych gospodarstwa pomocniczego oraz odrębnie za okres wykonywania czynności likwidacyjnych przy kontynuacji działalności gospodarczej gospodarstwa pomocniczego
Czy istnieje obowiązek ustalenia dochodu i odprowadzenia podatku za rok podatkowy 2010 odrębnie za okres od dnia 01.01.2010 r. (pierwszy dzień roku podatkowego podatnika) do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania czynności likwidacyjnych gospodarstwa pomocniczego oraz odrębnie za okres wykonywania czynności likwidacyjnych przy kontynuacji działalności gospodarczej gospodarstwa pomocniczego
Czy istnieje obowiązek ustalenia dochodu i odprowadzenia podatku za rok podatkowy 2010 odrębnie za okres od dnia 01 stycznia 2010 r. (pierwszy dzień roku podatkowego podatnika) do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia wykonywania czynności likwidacyjnych gospodarstwa pomocniczego oraz odrębnie za okres wykonywania czynności likwidacyjnych przy kontynuacji działalności gospodarczej gospodarstwa pomocniczego
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).
Likwidacja Gospodarstwa Pomocniczego nie będzie rodzić obowiązku zmiany roku podatkowego tego podmiotu, na podstawie art. 8 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Ostatni rok podatkowy tego podatnika obejmie okres od dnia 1 stycznia 2010 r. do dnia zakończenia jego likwidacji (ustania jego bytu prawnego).