Pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja z budżetu państwa.
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od (…) do (…) 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja z budżetu państwa.
Osoby z niższym dochodem będą mogły skorzystać z bonu energetycznego, a cena maksymalna energii elektrycznej zostanie ustalona na poziomie 500 zł/MWh. Utrzymana zostanie także cena maksymalna na gaz. Wszystko to już w drugiej połowie 2024 r. Tak wynika z uchwalonej przez Sejm w dniu 15 maja 2024 r. ustawy o czasowym ograniczeniu cen za energię elektryczną, gaz ziemny i ciepło systemowe oraz o bonie
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych, - Czy Pomoc publiczna, którą Spółka otrzymała w ramach Programu stanowi przychód zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych.
Czy pomoc publiczna uzyskana przez Wnioskodawcę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) i za 2024 r. (za kolejny okres od 1 lipca 2023) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”,
Brak możliwości korzystania ze zwolnienia określonego w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy - złożenie aktualizacji zgłoszenia rejestracyjnego.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT, o którym mowa w art. 145e ust. 1 ustawy, z uwagi na uregulowania zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy, a w konsekwencji transakcja nabycia gazu jest objęta mechanizmem odwrotnego obciążenia.
Dotyczy ustalenia, czy zapłacona przez Wnioskodawcę kara umowna z tytułu wcześniejszego rozwiązania umowy z Dostawcą na dostarczenie paliwa gazowego stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Ustalenie momentu zaliczenia wydatków na nabycie uprawnień do emisji CO2 do kosztów uzyskania przychodów.
Obowiązek składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia gazu ziemnego i LPG.
Ustalenie, w którym momencie Spółka jest uprawniona zaliczyć wydatki na nabycie uprawnień do emisji CO2, w celu pokrycia własnej emisji, do kosztów uzyskania przychodów.
Obowiązek prowadzenia ewidencji i składania deklaracji podatkowych w zakresie wyrobów gazowych i węglowych oraz obowiązek rejestracji w CRPA jako podmiot zużywający w zakresie wyrobów gazowych.
Dotyczy ustalenia, czy otrzymana przez Spółkę w opisanym wyżej stanie faktycznym rekompensata na podstawie przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o systemie rekompensat dla sektorów i podsektorów energochłonnych, stanowić będzie przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, podlegający jednak zwolnieniu z opodatkowania tymże podatkiem
Zużycie przez Państwa nabywanego paliwa gazowego (po jego sprężeniu w wyniku, którego nie zmienia się jego kod CN) do napędzania silników spalinowych pojazdów należących do Państwa floty, a więc zgodnie z przeznaczeniem do którego nabyli je Państwo z zastosowaniem zerowej stawki akcyzy, nie stanowi czynności opodatkowanej na podstawie art. 9c ustawy. Również sprzedaż przez Państwa tego paliwa gazowego
Obowiązek składania deklaracji oraz prowadzenia ewidencji z tytułu zużycia Gazu Ziemnego.
Możliwość zastosowania 8,5% i 14% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego.
Chcąc nabyć wyroby gazowe w ramach zwolnienia od akcyzy na podstawie art. 31b ust. 1 pkt 5 ustawy, obok zużywania wyrobów gazowych do celów opałowych, powinien zapewnić kumulatywnie spełnienie następujących przesłanek: 1. kotłownia musi wypełniać definicję zakładu energochłonnego w rozumieniu zapisów art. 31b ust. 10 ustawy; 2. Wnioskodawca w kotłowni powinien wprowadzić w życie jeden z systemów wskazanych
Zwolnienie od akcyzy, przeznaczonych do napędu stacjonarnych urządzeń w procesie łącznego wytwarzania ciepła i energii elektrycznej wyrobów akcyzowych klasyfikowanych do kodu CN 2711 21 00, CN 2711 12 94 i CN 2711 19 00.
Możliwość zastosowania zwolnienia od akcyzy, na podstawie: art. 31b ust. 1 pkt 2 ustawy, wykorzystywanego w swojej działalności gazu ziemnego skroplonego (CN 2711 21 00).
Brak uprawnienia do skorzystania ze zwolnienia z podatku akcyzowego od zużycia energii elektrycznej na podstawie § 5 rozporządzenia w sprawie zwolnień w sytuacji użytkowania wielu generatorów, które zasilane są gazem ziemnym, olejem opałowym lub olejem napędowym oraz jednocześnie generatorów wykorzystujących energię promieniowania słonecznego. Nawet w przypadku nieprzekroczenia 1 MW łącznej mocy wykorzystywanych