Podatnikiem jest węgierska spółka C., gdyż to jej jest wypłacana dywidenda jako akcjonariuszowi polskiej spółki B. Zatem jedynie wobec węgierskiej spółki C. jako podatnika możliwe mogłoby być rozpatrywanie zasad opodatkowania/zwolnienia wypłacanej dywidendy. Z kolei wnioskodawca, jako fundusz inwestycyjny nie posiadający statusu podatnika względem wypłacanej dywidendy nie może korzystać ze zwolnienia
Obowiązki płatnika związane z wypłatą wynagrodzenia pracownikom w postaci instrumentów finansowych funduszu inwestycyjnego w ramach przyjętej przez Towarzystwo polityki wynagrodzeń.
Wynagrodzenie z tytułu umorzenia Certyfikatów, które będzie otrzymywane przez Inwestora od Funduszu nie będzie powodować dla Inwestora powstania ograniczonego obowiązku 3 podatkowego na mocy art. 3 ust. 2 w zw. z art. 3 ust. 3 pkt 5 ustawy o CIT, i w efekcie Inwestor nie będzie podlegać opodatkowaniu z tego tytułu w Polsce. Fundusz nie będzie zobowiązany na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy o CIT do
Dochody z tytułu uczestnictwa fundacji rodzinnej w luksemburskich alternatywnych funduszach inwestycyjnych, o których mowa we wniosku, będących odpowiednikiem funduszy określonych w polskich przepisach prawnych, mogą korzystać ze zwolnienia, o którym mowa w art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy CIT. W tym przypadku uzyskiwane dochody mieszczą się w zakresie dozwolonej działalności fundacji rodzinnej określonej
Czy w świetle przedstawionego opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego działalność Pracowników Wnioskodawcy w Polsce będzie prowadziła do powstania tzw. stałego zakładu, w rozumieniu art. 4a ust. 11 ustawy o CIT, w związku z art. 5 UPO, w związku z czym Spółka będzie podlegać w Polsce obowiązkowi podatkowemu zgodnie z art. 3 ust. 2 ustawy o CIT?
Skutki podatkowe podwyższenia kapitału zakładowego poprzez aport obligacji od funduszu inwestycyjnego.
W zakresie ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Czy Fundacja rodzinna będzie zwolniona z CIT z tytułu zbycia przez Fundację rodzinną udziałów w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością lub innych praw wynikających z przystąpienia lub uczestnictwa w spółkach handlowych, funduszach inwestycyjnych, spółdzielniach lub podmiotach o podobnym charakterze, które to prawa zostaną przez Fundację rodzinną nabyte w celu ich zbycia.
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Fundusze od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym zakresie
Dotyczy ustalenia, czy transakcja polegająca na odkupieniu przez Wnioskodawcę od Uczestnika certyfikatów inwestycyjnych w celu ich umorzenia, zgodnie z art. 11b pkt 1 Ustawy CIT nie podlega przepisom Rozdziału 1a Ustawy CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalenia ceny wykupu w takiej transakcji jest ściśle określony przez przepisy Ustawy o funduszach, a tym samym Wnioskodawca w tym
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Możliwość zwolnienia od podatku VAT usług doradztwa prawnego na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT.
Usługi, które będzie Pani świadczyła na podstawie zawartej umowy współpracy z podmiotami będącymi zarządzającymi Alternatywnymi Spółkami Inwestycyjnymi, mieszczą się w zakresie czynności zarządzania funduszami inwestycyjnymi wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy.
Czynności polegające na zarządzaniu projektami oraz aktualizacji i dostosowaniu umów, dokumentów formalnych do obowiązujących regulacji prawnych świadczone przez Pana na rzecz ZASI lub ASI będą korzystać ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o podatku od towarów i usług, natomiast do pozostałych wymienionych we wniosku usług świadczonych przez Pana na rzecz ZASI lub ASI
Zwolnienie od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. d ustawy o VAT usług doradztwa inwestycyjnego.
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT do świadczonych przez Pana usług.
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy CIT jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 Ustawy CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia
Jeżeli w istocie podstawą nabycia wierzytelności mają być wyłącznie umowy przeniesienia ryzyka z wierzytelności, które zamierzają Państwo zawierać i umowy te będą zawierane na zasadach i w trybie określonym w ustawie o funduszach inwestycyjnych i zarządzaniu alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, a przelewy wierzytelności nie przybiorą postaci którejkolwiek z czynności wymienionych w art. 1 ust.
Zwolnienie od podatku świadczonych usług na rzecz ZASI lub ASI na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy.
Wniesienie oraz darowizna składników majątkowych do fundacji rodzinnej.
W zakresie ustalenia: 1. Czy z uwagi na szczególną strukturę formalno-prawną funkcjonowania Spółki Zarządzającej i Funduszu Wnioskodawca, działając na podstawie art. 26 ust. 7a pkt 2) Ustawy o CIT, powinien dokonać weryfikacji warunków zastosowania stawki podatku u źródła wynikającej z art. 10 ust. 2 UPO, łącznie w stosunku do Funduszu i Spółki Zarządzającej 2. Czy w stosunku do dywidendy, która będzie
Dotyczy możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT do świadczonych usług.
Możliwość zastosowania zwolnienia od podatku VAT do świadczonych przez Państwa usług.