Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Wskazane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowiące nienależnie pobrane świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieszczą się zakresie czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy
Brak uznania usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; Brak opodatkowania podatkiem VAT dochodów z tytułu wpływów: - od dłużników alimentacyjnych zaległości z tytułu funduszu alimentacyjnego, zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych, - za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny,
Czy świadczone przez wnioskodawcę usługi zarządzania wskazane w pkt B stanowią usługi zarządzania alternatywnym funduszem inwestycyjnym w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) oraz b) ustawy o VAT i tym samym są zwolnione z podatku od towarów i usług? Czy zwolnieniem zostanie objęte również wynagrodzenie dodatkowe za skuteczne zarządzanie SKA ASI?
Zwolnienia z podatku VAT usług doradztwa prawnego związanego z zarządzaniem funduszami inwestycyjnymi.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; oraz braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Wypłata stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych na podstawie ustawy o systemie oświaty oraz zgodnie z uchwałą Rady Gminy korzysta ze zwolnienia - art. 21 ust. 1 pkt 40. Umorzone świadczenia z funduszu dłużnikowi alimentacyjnemu oraz osobom otrzymującym świadczenie z funduszu alimentacyjnego korzystają art. 21 ust. 1 pkt 8.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu, braku opodatkowania środków pieniężnych związanych z egzekucją świadczeń alimentacyjnych oraz nienależnie pobranymi świadczeniami rodzinnymi i zasiłkami z pomocy społecznej.
Czy umorzone w części należności dłużnika alimentacyjnego G.M. z tytułu świadczeń z funduszu alimentacyjnego wypłaconych osobom uprawnionym (wraz z odsetkami) stanowią dla dłużnika alimentacyjnego przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, a jeżeli tak, to czy Gmina powinna wystawić dłużnikowi alimentacyjnemu PIT-8C?
Do rady nadzorczej naszej spółki uchwałą wspólników został powołany specjalista, który od 1999 r. jest zatrudniony w spółce na podstawie umowy o pracę. W radzie jest przedstawicielem załogi. Z etatu opłacamy za niego do ZUS wszystkie należne składki. Czy od wynagrodzenia wypłacanego z tytułu zasiadania w radzie nadzorczej spółki należy za tę osobę naliczać i opłacać składkę na obowiązkowe ubezpieczenie
Otrzymaliśmy komorniczy nakaz dokonywania potrąceń z wynagrodzenia jednego z naszych pracowników na rzecz funduszu alimentacyjnego z tytułu nieopłaconych alimentów na niepełnoletnie dziecko. Pracownik jest zatrudniony w niepełnym wymiarze czasu pracy. W jakiej wysokości powinniśmy dokonywać potrąceń z jego wynagrodzenia?
Skutki podatkowe umorzenia należności dłużnika alimentacyjnego z tytułu wypłaconych osobie uprawnionej świadczeń z funduszu alimentacyjnego,Wystawienie informacji PIT-8C
Jestem samotną matką wychowującą dwoje dzieci w wieku 8 i 11 lat. Po orzeczeniu rozwodu wystąpiłam o ustalenie alimentów na dzieci, jednakże egzekucja tych świadczeń od ojca dzieci okazała się całkowicie bezskuteczna. W związku z tym wystąpiłam o ustalenie prawa do świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego. Wiadomo mi, że fundusz ma ulec likwidacji od 1 maja 2004 r., zatem czy likwidacja tego funduszu spowoduje
Od października 2003 r. syn, na którego otrzymuję świadczenia z Funduszu Alimentacyjnego, rozpoczął studia na pierwszym roku. W lutym 2004 r. syn ukończy 20 lat. Czy w związku z tym utracę prawo do zasiłku rodzinnego na syna w okresie do końca kwietnia 2004 r. i czy będę miała prawo do zasiłku rodzinnego i świadczeń z Funduszu Alimentacyjnego od 1 maja 2004 r.?
Ustalając zakres tematyczny omawianych zmian w dodatku uwzględniono nowelizację dokonaną w poszczególnych aktach prawnych i jej powiązania z nową ustawą o świadczeniach rodzinnych, która zacznie obowiązywać od 1 maja 2004 r.