Podatnik ma wątpliwości, czy z uwagi na brak podpisu na fakturach wystawionych w formie elektronicznej w pliku PDF, oraz biorąc pod uwagę treść ustawy o podatku od towarów i usług, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym Podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, Spółka może skorzystać z prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z
Spółka zapytuje, czy w przypadku wymiany faktur pomiędzy Spółką a dostawcami, z którymi ta wymiana będzie się odbywała w formie elektronicznej gdzie autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści będzie zagwarantowana bezpiecznym podpisem elektronicznym (§ 4 pkt 2 rozporządzenia), można zrezygnować z drukowania i posiadania oryginałów tych faktur w formie papierowej.Ponadto Podatnik ma
Podatnik pyta czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie Urzędu Skarbowego) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy.
Spółka ma wątpliwości czy zamieszczenie w kwalifikowanym certyfikacie imienia i nazwiska, bądź pseudonimu osoby składającej bezpieczny podpis elektroniczny, bez podawania dodatkowych danych tej osoby takich jak PESEL czy numer dowodu osobistego w pełni zaspokaja ustawowe elementy, które powinna zawierać faktura VAT.
Zdaniem Wnioskodawcy korzystanie z interfejsu EDI, za pomocą którego następuje automatyczne księgowanie faktur dostawcy zagranicznego bezpośrednio w systemie księgowym Wnioskodawcy oraz otrzymywanie faktur od dostawców zagranicznych w formie elektronicznej, nie stoi w sprzeczności do przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
Czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie US) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść, lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy?
Czy w przypadku wymiany faktur pomiędzy Spółką a dostawcami/odbiorcami, z którymi ta wymiana będzie się odbywała w formie elektronicznej gdzie autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści będzie zagwarantowana bezpiecznym podpisem elektronicznym (§4 rozporządzenia, pkt. l), można zrezygnować z drukowania i posiadania oryginałów tych faktur w formie papierowej? Czy w przypadku wymiany
1. Czy w świetle § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu albo organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. z 2005 r. Nr 133, poz. 1119), dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur przesyłanych poprzez wymianę
Czy faktura otrzymana drogą internetową od kontrahenta belgijskiego spełnia wymogi dowodu księgowego? Czy faktura wewnętrzna wystawiona na jej podstawie daje prawo do odliczenia podatku VAT?
Czy przedmiotowe rozporządzenie Ministra Finansów daje Spółce podstawę do zastosowania rozwiązania wnioskowanego przez klienta, tzn. czy wolno Spółce wystawiać faktury VAT w formie elektronicznej, przy równoczesnym wystawianiu faktur korygujących do tych faktur VAT w formie papierowej?
Czy faktury wystawione na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy winny zawierać zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatek VAT oraz kwoty należności wraz z podatkiem adnotację iż podatek rozlicza nabywca?Czy wystawiając fakturę dla podatnika z państw UE bez podatku VAT, należy naliczyć i odprowadzić podatek VAT do Urzędu Skarbowego w miesiącu wystawienia faktury, a dopiero z chwilą otrzymania potwierdzenia
Czy w przypadku rozpoczęcia wystawiania i przechowywania faktur w formie elektronicznej można czasowo wrócić do formy papierowej (np. w związku z awarią systemu komputerowego), co będzie skutkowało tym, iż w danym okresie rozliczeniowym Spółka może posiadać zarówno faktury w formie elektronicznej jak i papierowej?
Czy przedstawiony sposób przechowywania faktur elektronicznych jest poprawny?
Czy faktury elektroniczne muszą zawierać oznaczenia "oryginal" i "kopia"?
Zdaniem Wnioskodawcy, cyt. ,,... skoro zgodnie z § 9 cyt. wyżej w pkt. a) rozporządzenia (rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2005 r. Nr 95,
Czy przechowywanie kopii faktur VAT w formie elektronicznej (bez ich wydruku) jest zgodne z przepisami regulującymi podatek od towarów i usług?
Zdaniem Wnioskodawcy, cyt. ,,w przypadku gdy oryginał faktury został przesłany odbiorcy w formie papierowej Spółka ma prawo przechowywać tylko w formie elektronicznej kopę faktury zaopatrzonej w podpis elektroniczny.
W związku z żądaniem kontrahenta zaprzestania wystawiania dokumentów, w tym także faktur, w formie drukowanej, Strona zwróciła się o potwierdzenie stanowiska, iż dopuszczalne jest przesyłanie faktur w opisany wyżej sposób wyłącznie w formie elektronicznej.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym faktury generowane w formacie PDF i przesyłane drogą e-mailową będą traktowane jako prawidłowy dokument potwierdzający dokonanie transakcji?
Zagadnienie, o rozstrzygnięcie którego zwraca się Spółka, dotyczy umieszczenia słów ORYGINAŁ KOPIA na fakturze elektronicznej.
Spółka zwróciła się o rozstrzygnięcie m.in. następujących zagadnień:1. Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów § 4 rozporządzenia o e-fakturach dla potwierdzenia autentyczności i integralności treści faktur przesyłanych poprzez system EDI wystarczające będzie oświadczenie realizatora usług EDI, że stosowana przy przesyłaniu danych technologia gwarantuje autentyczność pochodzenia faktury i integralność
Spółka zwróciła się o rozstrzygnięcie m.in. następującego zagadnienia:6. Czy w rozumieniu § 5 ust. 2 rozporządzenia o e-fakturach można uznać za przeszkodę techniczną fakt, iż stosowany przez Spółkę system EDI nie daje możliwości wystawiania faktur korygujących?
Czy faktury elektroniczne muszą zawierać oznaczenie oryginał i kopia?
Czy faktury wystawiane w formie elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem kwalifikowanym stanowią dowód w postępowaniu podatkowym ?