Podejrzewaliśmy, że pracownik stawił się do pracy pod wpływem alkoholu. Zgodził się na badanie alkomatem, które potwierdziło ten fakt. Zwolniliśmy go więc dyscyplinarnie z pracy. Teraz pracownik kwestionuje zwolnienie, twierdząc, że alkomat nie miał atestu. Jego argument jest prawdziwy. Czy w związku z tym przeprowadzone badanie jest nieważne?
Wątpliwości Spółdzielni dotyczą kwestii, czy zakup atestowanego testera trzeźwości (posiadającego certyfikat) można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, jeśli regulamin pracy nie określa szczegółowo trybu postępowania na wypadek podejrzenia naruszenia obowiązku trzeźwości przez pracowników, a powołuje się jedynie na ustawę?
Wprowadzone w ostatnim czasie zmiany w przepisach prawa pracy dotyczące m.in. mobbingu i dyskryminacji, monitoringu pracowników czy ochrony danych osobowych powodują konieczność weryfikacji aktualności regulaminu pracy. Niektóre zawarte w regulaminie pracy zapisy mogą być bowiem niezgodne z nowymi przepisami. Natomiast postanowienia regulaminu pracy mniej korzystne niż przepisy prawa pracy nie obowiązują
brak opodatkowania akcyzą sprzedaży wyprodukowanych wzorców etanolowych oraz brak obowiązków ewidencyjnych związanych z produkcją tych wzorców