Czy wydatki związane z akcją promocyjną skierowaną do partnerów handlowych stanowią dla spółki koszt uzyskania przychodów?
Czy wydatek finansowany przez firmę, dokumentowany fakturą wystawioną przez biuro podróży, jako wycieczka zagraniczna, gdzie odbiorcami usługi są kontrahenci, którzy spełnili warunki regulaminu promocji, może stanowić koszt uzyskania przychodu, który nie obciąża limitu kosztów reprezentacji i reklamy?
Podatnik prowadzi w swoim sklepie akcję promocyjną, zwaną "programem lojalnościowym". Program ten polega na zdobywaniu i gromadzeniu przez klientów sklepu punktów za dokonanie zakupów towarów o określonej wartości. Zgromadzone punkty klient będzie miał prawo wymienić, w momencie "uzbierania" odpowiedniej ilości punktów na towar, przy czym w przypadku, gdy wartość zakupu przekracza wartość przysługującej
Z treści zapytania wynika, że wątpliwości Spółki dotyczą stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w następującym stanie faktycznym:Firma zamierza wprowadzić promocję sprzedaży hurtowej według niżej opisanych zasad:Klient przy zakupie sześciu palet towaru będzie uprawniony do zakupu jednej dodatkowej palety innego asortymentu za złotówkę, t. j. poniżej kosztu wytworzenia. Pomiędzy Spółką
Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Oddziału wydatki związane z wymienionymi działaniami w zakresie reklamy leków (produktów), m. in.: 1) działania reklamowe i promocyjne w środowisku lekarskim dotyczące produktów S wydawanych na recepty (w tym dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo przedmiotów (gadżetów)?
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem VAT upominków i nagród wręczanych po dokonaniu transakcji sprzedaży i zakończeniu akcji promocyjnej?
Czy akcja marketingowa polegająca na rozdawaniu produktów dla niemowląt adresowana do kobiet z dużych miast, w 7-8 miesiącu ciąży, z wykształceniem minimum średnim oraz dobrze sytuowane- może być uznana za reklamę publiczną?
Czy w świetle § 14 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług podlega odliczeniu podatek naliczony wykazany na fakturach VAT dokumentujących premię pieniężną wypłaconą w zamian za nabycie towarów w ramach akcji promocyjnej, tzw. Akcji Jakość
Zapytanie podatnika dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przekazanych nieodpłatnie towarów handlowych, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych, w sytuacji gdy podatnik organizuje akcje promocyjne polegające na sprzedaży biletów na wyżywienie za określoną kwotę i dodawaniu nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru, np. jednego
Czy wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu?
Czy wydatki związane z organizacją sprzedaży premiowej dla bezpośrednich klientów i zakupem towarów promocyjnych wydawanych w jej ramach są kosztem uzyskania przychodów i czy podlegają ograniczeniom dotyczącym reklamy?
Wątpliwości Spółki dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego przy nabyciu przekazywanych towarów. Spółka uważa, że prawo takie jej przysługuje.
Czy koszty związane z akcją promocyjną będą kosztem uzyskania przychodu?
Czy od zapłaconych przez nabywcę a zwróconych nabywcy mieszkania przez Spółkę w ramach przeprowadzanej akcji promocyjnej kwoty ubezpieczenia mieszkania Spółka zobowiązana będzie pobrać i odprowadzić podatek dochodowy od osób fizycznych?
Czy od zapłaconych przez nabywcę a zwróconych nabywcy mieszkania przez Spółkę w ramach przeprowadzanej akcji promocyjnej odsetek od kredytu Spółka zobowiązana będzie pobrać i odprowadzić podatek dochodowy od osób fizycznych?
Czy zafakturowane w cenie promocyjnej rzeczy - za 1 zł, 0,01 zł, określone gadżety, stanowią dla firmy częściowo odpłatne świadczenie i należy je ująć w pozostałych przychodach zgodnie z art. 14 ust. 2 pkt 8 i art. 11 ust. 2b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?
Spółka w celu uatrakcyjnienia sprzedaży przeprowadza w swoich punktach detalicznych akcje sprzedaży premiowej, polegającej na wydawaniu nagród w zamian za zebrane punkty, przyznawane za określone wielkości zakupów. Czy koszty zakupu nagród stanowią w całości (bez limitu) koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych?
Pytanie w sprawie zwolnienia od podatku dochodowego od osób fizycznych nagród otrzymanych przez sprzedawców w ramach promocyjnej sprzedaży.
Czy całość wydatków poniesionych na zorganizowanie promocji produktów skierowanej do pracowników konkretnego klienta (apteki, hurtowni) stanowi koszt uzyskania przychodu?
Jak należy opodatkować sprzedaż towarów w ramach akcji promocyjnej ?
Czy od nieodpłatnego przekazania towarów stanowiących nagrody podczas aukcji promocyjnych, które to przekazanie nie jest związane bezpośrednio z celami prowadzoenej działalności, podatnik jest zobowiązany naliczyć należny podatek VAT ?
Czy organizowane przez Spółkę akcje promocyjne stanowią działania o charakterze wsparcia sprzedaży, a wydatki związane z ich organizacją stanowią w pełni koszt uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy otrzymywanie bonów towarowych przez dystrybutora w celu przeprowadzenia wspólnie z jego dostawcą akcji promocyjnej podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?
Czy przy wystawianiu na rzecz lidera konsorcjum faktur za ww. usługi szkoleniowe może zastosować zwolnienie od podatku?