Od 26 kwietnia 2023 r. obowiązuje nowelizacja Kodeksu pracy wdrażająca do polskich przepisów dwie dyrektywy unijne, tzw. work-life balance i dyrektywę o przejrzystych i przewidywalnych warunkach zatrudnienia. Wprowadziła ona liczne zmiany m.in. w zakresie sporządzania informacji o warunkach zatrudnienia czy udzielania urlopów związanych z rodzicielstwem. Przyznała również pracownikom prawo do dodatkowych
Od 26 kwietnia 2023 r. obowiązują rewolucyjne zmiany w Kodeksie pracy. W ich wyniku została rozbudowana informacja o warunkach zatrudnienia przekazywana pracownikom w ciągu 7 dni od dnia dopuszczenia do pracy oraz zmieniły się zasady zawierania umów na okres próbny i rozwiązywania umów na czas określony. Pracownikom przysługuje także dłuższy o 9 tygodni urlop rodzicielski.
9 marca 2023 r. Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Nowelizacja wprowadza do polskiego prawa tzw. dyrektywy work-life balance, czyli zasadę równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. W ostatecznej wersji ustawy Sejm uwzględnił niektóre poprawki Senatu dotyczące uprawnień pracowniczych związanych z urlopami na warunkach urlopu macierzyńskiego i urlopami
Sejm 8 lutego 2023 r. uchwalił dużą nowelizację Kodeksu pracy wdrażającą tzw. dyrektywy „work-life balance”. Nowelizacja przewiduje m.in. zmianę zasad korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem, wprowadza też nowy urlop opiekuńczy. Ponadto zmienią się zasady ochrony stosunków pracy pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę zawartych na czas określony.