Spółka zawarła umowę leasingu finansowego, w której przewidziano, że koszty ubezpieczenia przedmiotu leasingu będą refakturowane na spółkę jako korzystającego. Z uwagi na duże wątpliwości w temacie refakturowania kosztów ubezpieczenia w leasingu spółka obawia się, czy w przedstawionej sytuacji koszty ubezpieczenia będzie mogła zaliczyć do kosztów podatkowych.
Spółka w celu zminimalizowania negatywnych skutków działań członków rady nadzorczej zawarła umowę ubezpieczenia szkód powstałych w następstwie roszczeń z tytułu odpowiedzialności członków rady nadzorczej. Czy spółka może zaliczyć powyższe wydatki do kosztów podatkowych?
Leasingodawca świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego na rzecz firmy ubezpieczeniowej i otrzymuje prowizje za pośrednictwo. Leasingobiorcom wystawia faktury za ubezpieczenie przedmiotu leasingu ze stawką 23% (ze względu na uchwałę NSA). Czy fakturę na rzecz firmy ubezpieczeniowej za pośrednictwo ubezpieczeniowe powinien wystawić ze stawką "ZW"?