Zasadne jest przyjmowanie domniemania, że osoba odbierająca pismo skierowane do spółki jest uprawniona do wykonania tej czynności. W konsekwencji, jeżeli dana osoba przebywała w siedzibie spółki i nie oświadczyła doręczającemu, że przyjmowanie przesyłek nie mieści się w zakresie jej obowiązków, nie można twierdzić, że listonosz doręczył przesyłkę do rąk osoby nieuprawnionej (wyrok NSA z 8 grudnia 2022
Jeżeli podatnik w ramach procedur podatkowych ustanowił pełnomocnika, to wszystkie pisma organ powinien doręczać pełnomocnikowi, a nie podatnikowi. W każdym przypadku pominięcia pełnomocnika przy doręczeniu wadliwość doręczenia sprawia, że doręczane pismo nie wchodzi do obrotu prawnego, a więc jest całkowicie bezskuteczne – wyrok NSA z 29 listopada 2022 r., sygn. akt I FSK 1708/19.
Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie
NSA uznał, że postanowienie o przedłużeniu terminu zwrotu VAT jest skuteczne, tylko wtedy gdy zostanie doręczone podatnikowi przed upływem poprzedniego terminu (wyrok NSA z 23 kwietnia 2018 r., sygn. akt I FSK 255/17). Oznacza to, że postanowienie to nie będzie skuteczne, gdy doręczenie postanowienia nastąpi z opóźnieniem. To z kolei otwiera podatnikom drogę do domagania się zwrotu nadwyżki podatku
Czy można skorzystać z tzw. ulgi na złe długi w sytuacji, gdy dłużnik nie odbiera korespondencji zwierającej informację o zamiarze skorzystania z tej ulgi, czy znajdzie w tej sytuacji zastosowanie tzw. fikcja doręczenia z art. 148-151 Ordynacji podatkowej ?
prawo do skorygowania podatku VAT wynikającego z niezapłaconej faktury sprzedaży
Skuteczność doręczenia zastępczego zawiadomienia o zamiarze skorygowania podatku należnego.
Uprawnienie do korekty podatku należnego od wierzytelności nieściągalnych
Kwestia skuteczności doręczenia zawiadomienia, o którym mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 dłużnikowi przez Wnioskodawcę, przesłania przez Wnioskodawcę dłużnikowi informacji o zamiarze skorygowania podatku należnego w jednym zawiadomieniu, zastosowania potwierdzenia z urzędu skarbowego o rejestracji dłużnika jako czynnego podatnika VAT oraz sposobu liczenia okresu przekroczenia terminu płatności wierzytelności
Czy do zawiadomienia, o którym mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 mają zastosowanie przepisy art. 150 ustawy Ordynacja podatkowa?
Korekta podatku w trybie art.89a ustawy w przypadku doręczenia zastępczego zawiadomienia o zamiarze dokonania korekty.
Korekta podatku w trybie art. 89a ustawy w przypaku doręczenia zastępczego zawiadomienia o zamiarze dokonania korekty.
Gdy domownik odebrał pismo pod nieobecność adresata, ten nie może powoływać się na nieprawidłowe doręczenie. To podatnik ponosi skutki zaniedbań osoby, która odebrała przesyłkę poleconą od fiskusa - wyrok NSA z 23 marca 2012 r. (sygn. akt II FSK 1887/10).
Z uwagi na fakt, iż o ile w przedmiotowej sprawie zostaną spełnione warunki wymienione w art. 89a ustawy o podatku od towarów i usług, Spółka będzie miała prawo dokonania korekty podatku należnego z tytułu niezapłaconych wierzytelności.
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Czy w związku z tym, że postanowienie Dyrektora z dnia 17 lipca 2008 r. nie zostało doręczone pełnomocnikowi Spółki należy uznać, iż zgodnie z przepisem art. 145 §2 Ordynacji podatkowej nie nastąpiło dotychczas jego prawnie skuteczne doręczenie?
Czy Urząd Skarbowy ma prawo odmówić podatnikowi wysyłania korespondencji na adres wskazany przez podatnika?
dotyczy ustalania przychodów i kosztów uzyskania przychodów w sytuacji, gdy spółka, działając w specjalnej strefie ekonomicznej, osiąga dochód z działalności gospodarczej określonej w zezwoleniu (podlegający zwolnieniu z podatku dochodowego) oraz dochód z działalności nieobjętej zezwoleniem (podlegający opodatkowaniu)