Cy podatnik będzie mógł odliczać podatek VAT w związku z zakupem lub wynajęciem samolotu dla celów działalności gospodarczej?
Czy wydatki związane z eksploatacją samolotu, który będzie wykorzystywany na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą Spółki oraz odpisy amortyzacyjne w wysokości 14% od jego wartości będą stanowiły koszty uzyskania przychodów Spółki?
Czy zwrócone, udokumentowane wydatki związane z wykorzystywaniem do celów służbowych samolotu, którego jestem operatorem, tj. wydatki na paliwo, opłaty za lądowanie, starty inawigację itp. - będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy przywóz silnika uprzednio wywiezionego do kraju trzeciego (USA) w procedurze uszlachetnienia biernego stanowi import części zamiennych, do którego ma zastosowanie 0% stawka podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku od towarów i usług, czy jest produktem kompensacyjnym, przy imporcie którego należy stosować stawkę podatku w wysokości 22%?
Czy Spółka, korzystając nieodpłatnie z samolotu innego uczestnika Programu, nie będącego przedmiotem współwłasności Spółki, osiąga przychód z nieodpłatnego świadczenia?
Czy wniesienie przez Wnioskodawcę wkładów niepieniężnych w postaci samolotów pasażerskich do spółki osobowej zlokalizowanej na terytorium Luksemburga powoduje powstanie po stronie Wnioskodawcy przychodu do opodatkowania? Czy wartość początkowa samolotów pasażerskich wniesionych przez Wnioskodawcę do spółki osobowej zlokalizowanej w Luksemburgu powinna być określona jako ich wartość rynkowa na moment
Jeżeli usługi transportu lotniczego, w związku z którymi Wnioskodawca pobiera opłatę serwisową, mieszczą się w grupowaniu PKWiU 62.10.1 korzystają one z opodatkowania stawką podatku obniżoną do 7%. W konsekwencji, pobierana przez Zainteresowanego opłata serwisowa będąca częścią transportu lotniczego odbywającego się na terytorium kraju (przewozy wewnątrzkrajowe), również korzysta z opodatkowania preferencyjną
Należy stwierdzić, że nie istnieją przesłanki do tego by nie pozwolić Spółce na korzystanie z preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% w stosunku do przedstawionych we wniosku środków transportu lotniczego (Cessny C. , Cessny X., Challengera 300, Global 5000.). Dlatego też Spółka może stosować w stosunku do ww. maszyn wykorzystywanych do usług lotów czarterowych, zarówno na trasach krajowych jak
Czy zakup środka trwałego i licencji pilota stanowi koszt w prowadzonej działalności gospodarczej?
Czy Wnioskodawca może w zeznaniu wykazać koszty uzyskania przychodów w wysokości wydatków faktycznie poniesionych na dojazd do pracy środkami transportu lotniczego?
opodatkowanie, zastosowanie preferencyjnej stawki 0% dla importu samolotu oraz usług najmu lub leasingu operacyjnego świadczonej przez Spółkę.
miejsce dostawy towarów, opodatkowania usługi najmu, dzierżawy lub leasingu samolotu, wykorzystywanego głównie w transporcie międzynarodowym
Nie jest możliwe wystawienie jednej faktury sprzedaży, która dokumentowałaby obrót dwóch różnych dostawców, tj. Przewoźnika za bilet i opłaty lotniskowe oraz Spółki za czynność wystawienia biletu. Spółka, dla udokumentowania sprzedaży biletu powinna wystawić odrębne faktury VAT.
zapomogi wypłacone rodzicom stewardes zmarłych w wyniku katastrofy samolotu pod Smoleńskiem sfinansowane ze środków tej części budżetu państwa, której dysponentem jest Minister Obrony Narodowej mieszczą się w dyspozycji art. 21 ust. 1 pkt 26a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym nie podlegają opodatkowaniu.
należy stwierdzić, iż jeżeli ponoszone wydatki na uzyskanie licencji pilota, będą miały związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a w konsekwencji wpływ na zachowanie lub zwiększenie, obecnie lub w przyszłości przychodu, to wydatki na ten cel mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, choć trudno je przypisać konkretnym przychodom. Wydatki te, jako przydatne do wykonywania działalności
Zwolnienie z podatku VAT usługi szkolenia do uzyskania licencji pilota samolotu turystycznego.
Zwolnienie od podatku usługi szkoleń lotniczych finansowanych w co najmniej 70% ze środków publicznych przez UE
Świadczenie wskazanych szkoleń, jako niespełniających definicji usług kształcenia zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy, nie może korzystać ze zwolnienia od opodatkowania. Również inne przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych nie przewidują zastosowania zwolnienia od opodatkowania lub stawki preferencyjnej dla ww. szkoleń. Ich
Zgodnie z Konwencją zawartą między Rzeczypospolitą Polską a Królestwem Norwegii w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu oraz Protokołem do tej Konwencji z dnia 09.09.2009 r., która weszła w życie z dniem 01.01.2011 r., wynagrodzenie z Norwegii z tytułu pracy wykonywanej na pokładzie samolotu oraz emeryturę z Polski wypłacaną
Zwolnienie od podatku usług szkolenia szybowcowego i samolotowego, świadczonych przez Aeroklub, będący klubem sportowym.
zwolnienie od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług szkoleń lotniczych