Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: rozliczenia międzyokresowe kosztów
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł
03.12.2018 Rachunkowość firm

W związku z zakończeniem roku obrotowego podmioty gospodarcze powinny dokonać przeglądu informacji wprowadzonych w ciągu roku obrotowego do ksiąg rachunkowych. Sporządzając sprawozdanie finansowe na podstawie prowadzonych ksiąg rachunkowych, warto więc przejrzeć pozycje bilansowe pod kątem poprawności ich zakwalifikowania do odpowiednich pozycji oraz tego, czy nie zostały pominięte jakieś informacje

Artykuł

W działalności gospodarczej każdego przedsiębiorcy mogą wystąpić zdarzenia losowe, które powodują szkody w firmowym majątku. Ochronie przed stratami finansowymi związanymi ze zniszczeniem lub utratą majątku firmy służą ubezpieczenia majątkowe. Zawarcie umowy ubezpieczenia jest potwierdzane polisą. Jej podpisanie nakłada na ubezpieczonego obowiązek opłacenia składki ubezpieczeniowej, która jest wnoszona

Artykuł
29.03.2014 Rachunkowość firm

Komitet Standardów Rachunkowości na posiedzeniu 4 marca 2014 r. podjął uchwałę w sprawie przyjęcia nowelizacji Krajowego Standardu Rachunkowości nr 6 "Rezerwy, bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów, zobowiązania warunkowe". Nowelizacja ma za zadanie dostosowanie standardu do zmienionych (od 1 stycznia 2013 r.) zapisów Międzynarodowego Standardu Rachunkowości nr 19 "Świadczenia pracownicze".

Porada

W listopadzie 2013 r. zakupiliśmy bilety lotnicze dla naszych pracowników, którzy będą reprezentowali naszą firmę na targach we Francji. Dokonany zakup potwierdza otrzymana faktura. Data wylotu przypada w lutym 2014 r. Czy powinniśmy ująć te koszty w księgach rachunkowych listopada ubiegłego roku, czy dopiero w lutym 2014 r.?

Artykuł

Ostatnie miesiące roku to czas zakupu (odnowienia) prenumerat czasopism fachowych wydawanych zarówno w wersji papierowej, jak i w wersji internetowej. W artykule tym przypominamy, jak rozliczyć i zaewidencjonować taki wydatek w księgach rachunkowych na przykładzie zakupu oferty specjalnej wydawnictwa INFOR, tj. "Kompletu Nowoczesnych Księgowych" zawierającego: ● papierową wersję "MONITORA księgowego

Porada

Pracodawcy, którzy mają obowiązek tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, powinni w terminie do 30 września 2013 r. przekazać na wydzielony rachunek bankowy tego funduszu drugą ratę odpisów ustalonych na ten rok kalendarzowy. Co istotne, przekazanie środków pieniężnych na rachunek bankowy jest warunkiem koniecznym zaliczenia odpisów na ZFŚS do kosztów uzyskania przychodów. Na moment uznania