Czy koszty organizacji, prowadzonych w większości dla odbiorców firmy, szkoleń mających na celu aktywizację sprzedaży, stanowią koszt reklamy publicznej, o której mowa w art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wystepuje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług z tytułu świadczenia usług organizacji obozów jezykowych i sportowych dla dzieci i młodzieży oraz usług wyjazdowego intensywnego kursu języka angielskiego dla dorosłych?- Czy wystąpi obowiązek rejestracji ww. usług za pomocą kasy fiskalnej?- Czy z tytułu stworzenia strony internetowej, projektu plakatu i ulotek oraz zawartej umowy o dzieło
1. Czy wydatki na reklamę prowadzoną poprzez umieszczenie i promowanie znaku firmowego spółki na tafli lodowej, bandach stadionu lodowego oraz kaskach zawodników drużyny hokejowej uważa się za koszty uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako reklamę prowadzoną publicznie? 2. Czy w związku z powyższą transakcją spółka jest zobowiązana do sporządzania
Czy wydatek finansowany przez firmę, dokumentowany fakturą wystawioną przez biuro podróży, jako wycieczka zagraniczna, gdzie odbiorcami usługi są kontrahenci, którzy spełnili warunki regulaminu promocji, może stanowić koszt uzyskania przychodu, który nie obciąża limitu kosztów reprezentacji i reklamy?
Czy wydatki związane z drukiem książek wydawanych bezpłatnie klientowi wraz z zakupem pierwszego tomu publikacji Spółki można zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów?
dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów związanych z czynnościami faktycznymi, stanowiącymi w rozumieniu przepisów prawa farmaceutycznego reklamę produktów leczniczych
Podatnik prowadząc dzialalność gospodarczą przekazał na rzecz sekcji koszykówki określone kwoty, w zamian za co znak jego firmy był prezentowany na bandach boiska, na strojach zawodników jak też w trakcie imprez sporytowych w formie ulotek reklamowych. Podatnik zwrócił się z zapytaniem czy przekazywane na konto bankowe określone kwoty mające na celu rozwój sekcji koszykówki będa stanowiły koszty uzyskania
Czy koszty rozprowadzania przez Pocztę ulotek firmowych (załączonych do wniosku) do nieoznaczonych imienno odbiorców można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, czy są to koszty limitowane (0,25% przychodu)?
Czy wydatki poniesione na wykonanie i dystrybucję ulotek informacyjno-reklamowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów?
dotyczy możliwości uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków za umieszczanie przez kontrahentów spółki w katalogach rozsyłanych do szerokiego kręgu anonimowych odbiorców informacji o możliwości nabycia towarów spółki z podaniem ich ceny
Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Spółki począwszy od dnia 1 października 2002 r. wydatki kwalifikowane jako koszty reklamy produktów leczniczych ponoszone tytułem: działań reklamowych i promocyjnych adresowanych do szerokiego kręgu potencjalnych nabywców produktów Spółki oraz pozostałe wydatki opisane w piśmie?
Czy wydatki na przygotowanie wersji drukowanej informatora o działalności spółki, który nastepnie będzie, bądź to rozdawany w miejscach określonych na stronie internetowej, bądź też dostarczany pocztą - osobom, które odwiedzą stronę internetową i złożą za jej pośrednictwem stosowne zamówienie, będą zaliczane do limitowanych czy też nielimitowanych kosztów reprezentacji i reklamy w rozumieniu art. 23
dotyczy zakresu stosowania przepisu art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków poniesionych na stworzenie strony internetowej przedsiębiorstwa
Wynajęliśmy firmę, która zajmuje się telemarketingiem. Jej pracownicy wydzwaniają do naszych potencjalnych odbiorców, próbując ich przekonać do naszych usług. Ponieważ nasza usługa jest skierowana do osób fizycznych prowadzących działalność, została przygotowana taka baza. Czy taka usługa jest formą reklamy publicznej? I czy w takim razie można w całości bez limitu zaliczyć ją do kosztów uzyskania
Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Oddziału wydatki związane z wymienionymi działaniami w zakresie reklamy leków (produktów), m. in.: 1) działania reklamowe i promocyjne w środowisku lekarskim dotyczące produktów S wydawanych na recepty (w tym dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo przedmiotów (gadżetów)?
Czy można za koszty reklamy publicznej uznać całość kosztów uroczystości czy tylko niektóre.
Spółka z o.o. zwraca się z prośbą o interpretację: czy modernizacja i wykonanie strony internetowej jest wartością niematerialną i prawną i winna być amortyzowana, czy jest to reklama publiczna nie limitowana i można ja zapisać w koszty jednorazowo?
Spółka z o.o. zwraca się z prośbą o interpretację: czy katalogi reklamowe, ulotki, płyta multimedialna są kosztami reklamy publicznej nie limitowanej.
Pytanie Spółki dotyczy zmożliwości zaliczenia do kosztów uzyskani przychodów wydatków na reklamę produktów leczniczych.
Olbrzymie znaczenie z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodów ma fakt, czy organizowana przez przedsiębiorstwo impreza (np. jubileusz firmy) stanowi jego reklamę publiczną, czy też ponoszone wydatki powinny być zaliczane do kosztów reprezentacji. Należy powiedzieć, że do tego typu wydatków władze podatkowe podchodzą bardzo rygorystycznie.
Sklep internetowy promuje swoje usługi za pośrednictwem wydrukowanych folderów. Warunkiem otrzymania folderu jest zarejestrowanie się na stronie www sklepu. Wymaga to ujawnienia danych osobowych, takich jak: imię i nazwisko, adres oraz konto e-mail. Goście sklepu mogą też nie ujawniać danych osobowych - otrzymają folder w formacie PDF na wskazaną przez siebie skrzynkę pocztową. Czy wydatki poniesione
Spółka zwróciła się z zapytaniem czy postanowienia art. 16 ust. 1 pt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, dotyczą również kwot podatku od towarów i usług, wynikających z faktur dokumentujących zakup towarów i usług nabywanych przez Spółkę w celach reprezentacji i reklamy.
Jak należy prawidłowo zakwalifikować wydatek związany z zamieszczeniem w „Panoramie Firm” danych adresowych firmy (reklama). Czy traktować to jako reklamę publiczną i zaliczać do pozostałych wydatków, a może w koszty reprezentacji i reklamy?
Czy w przypadku reklamy prowadzonej przy pomocy folderów reklamowych, dostępnych dla nieograniczonego kręgu adresatów (klientów), zastosowanie znajduje przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?