Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: podpis elektroniczny
Najnowsze   |   Najstarsze
Artykuł aktualny
11.02.2024 Rachunkowość firm

Chociaż sprawozdania finansowe już od 2018 r. składane są wyłącznie w formie elektronicznej i podpisywane za pomocą podpisu elektronicznego, to nadal występują wątpliwości dotyczące tych czynności. Przedstawiamy te najczęściej się pojawiające.

Interpretacja
15.09.2023 Podatki

Potwierdzenie, że po wprowadzeniu elektronicznego systemu zatwierdzania ewidencji przebiegu pojazdu, podpis elektroniczny składający się z kombinacji indywidualnego loginu oraz hasła pracownika Banku generowany przez Aplikację do ewidencji przebiegu pojazdu, może być uznany za „podpis podatnika” w rozumieniu art. 16 ust. 5 ustawy o CIT.

Interpretacja
21.04.2023 Podatki

Skutki podatkowe zawarcia umowy pożyczki w trybie negocjacji z Pożyczkodawcą 1, który jako ostatni podpisał umowę pożyczki w Holandii.

Artykuł nieaktualny
07.06.2022 Podatki

Informację o cenach transferowych można podpisać za pomocą dowolnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego akceptowanego w innym kraju UE. Skutki prawnopodatkowe związane z danymi z informacji o cenach transferowych obciążają podmioty powiązane zobowiązane do złożenia informacji, a nie pełnomocników. Ci mogą jednak ponieść odpowiedzialność karno-skarbową. Tak wynika z odpowiedzi Ministerstwa Finansów

Artykuł aktualny
04.02.2022 Rachunkowość firm

Od 1 stycznia 2022 r. obowiązuje uproszczenie w ustawie o rachunkowości dotyczące podpisywania sprawozdań finansowych. Wprowadziło ono możliwość złożenia podpisu na sprawozdaniu finansowym tylko przez jednego członka organu, w przypadku gdy jednostką kieruje organ wieloosobowy. W raporcie prezentujemy zasady i warunki, o jakich trzeba pamiętać przy korzystaniu z tego ułatwienia.

Artykuł aktualny
15.09.2021 Ubezpieczenia

18 września 2021 r. zmienione zostały niektóre przepisy ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Zmiany dotyczą m.in. oskładkowania wspólników spółek jednoosobowych, zasad pobierania odsetek za zwłokę w zapłacie składek oraz zasad przeprowadzania kontroli przez ZUS. To dopiero pierwszy etap zmian wprowadzanych w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych. Kolejne wejdą w życie od 1 stycznia 2022

Artykuł aktualny

Od 1 lipca 2021 r. do obrotu gospodarczego i postępowań administracyjnych oraz sądowych zostanie wprowadzony nowy rodzaj korespondencji elektronicznej, czyli e-doręczenia. Doręczenie pisma z wykorzystaniem adresu do e-doręczeń będzie wywierać skutek prawny równoważny z tradycyjnym doręczeniem korespondencji w formie pisemnej. Z czasem e-doręczenia mają stać się dominującą formą wymiany pism. Na wprowadzenie

Artykuł nieaktualny
11.02.2021 Rachunkowość firm

Pomimo trwania pandemii COVID -19 firmy nie mogą liczyć na przesunięcie terminów prac księgowych, jak to miało miejsce w zeszłym roku. Przypomnijmy, jakie prace księgowe muszą zostać wykonane w marcu 2021 r.

Interpretacja
30.11.2020 Podatki

w zakresie ustalenia, czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny (z autoryzacją hasłem oraz z wyłączeniem dostępu dla osób nieupoważnionych), w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 ustawy o PDOP

Interpretacja
02.10.2020 Podatki

Przedstawiona przez Wnioskodawcę nowa procedura umożliwiająca pracownikom Wnioskodawcy składanie w formie elektronicznej oświadczeń lub wniosków określonych w art. 32 ust. 1a, art. 32 ust. 1e, art. 32 ust. 1f, art. 32 ust. 3, art. 32 ust. 5, art. 32 ust. 6, art. 32 ust. 7 oraz art. 41a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych poprzez () portal i przy użyciu zindywidualizowanego loginu oraz hasła

Interpretacja
07.09.2020 Podatki

czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób elektroniczny w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 updop

Artykuł

W 2019 r. wejdą w życie duże nowelizacje przepisów w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Najważniejsze z nich dotyczą nowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej oraz pracowniczych planów kapitałowych.

Artykuł

Od 1 października 2018 r. obowiązuje wymóg sporządzania sprawozdań finansowych w postaci elektronicznej przez wszystkie podmioty stosujące ustawę o rachunkowości. Elektronizacja sporządzania sprawozdań finansowych jest połączona jednocześnie z obowiązkami składania tych sprawozdań do Krajowego Rejestru Sądowego nie tylko w formie elektronicznej, ale również według udostępnionej przez Ministerstwo Finansów

Poprzednia Następna