Prawo lub obowiązek do wystawienia faktury korygującej w sytuacji zakończenia umów leasingu finansowego oraz umowy leasingu gruntu po upływie 5 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy w związku z dostawą przedmiotu leasingu na rzecz Leasingobiorcy.
1. Czy maszyna opisana w treści zdarzenia przyszłego, która zostanie nabyta przez Wnioskodawcę spełnia definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. 2. Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1 będzie odpowiedzią twierdzącą, to czy Wnioskodawca w ramach umowy leasingu finansowego może zakwalifikować część odsetkową raty leasingowej jako koszt
Możliwość kontunuowania odpisów amortyzacyjnych środków trwałych po wykupie przez Spółkę z leasingu finansowego oraz ustalenia wartości początkowej środka trwałego po wykupie z leasingu.
Leasing zorganizowanej części przedsiębiorstwa - art. 23f ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Obowiązki podatkowe związane z zawarciem umowy leasingu finansowego zorganizowanej części przedsiębiorstwa.
Czy kosztem kwalifikującym się do objęcia wsparciem WNI będzie cena netto nabycia maszyn z której Spółka korzysta w oparciu o leasing finansowy?
Opodatkowanie cesji umowy leasingu oraz korekta podatku naliczonego.
Podsumowując w przypadku zmiany w trakcie trwania umowy leasingu kursu walut nie będą Państwo mieć prawa, ani obowiązku wystawienia faktury korygującej, natomiast w przypadku zmiany pozostałych składników mających wpływ na Państwa łączne wynagrodzenie będą Państwo zobowiązani do wystawienia faktury korygującej.
Czy dla celów kalkulacji Korekty wstępnej: ‒ utworzone przez Spółkę Rezerwy wykazywane według stanu na koniec 2020 r. i niezaliczone do kosztów uzyskania przychodu powinny być wykazane jako koszty podatkowe; ‒ Spółka powinna uwzględnić bilansową wycenę dodatnich oraz ujemnych różnic kursowych odpowiednio jako przychód oraz koszt; ‒ wartość odpowiadającą części kapitałowej rat leasingowych należy zaliczyć
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, przeniesienia w ramach umowy cesji praw i obowiązków wynikających z Przedwstępnej Umowy Sprzedaży, w zamian za wynagrodzenie (Odstępne).
Obowiązek wystawiania faktur korygujących w związku z cesją umowy leasingu.
Dotyczy obowiązku wystawienia dodatkowej bądź skorygowania pierwotnej faktury dokumentującej dostawę Nieruchomości w ramach umowy leasingu w sytuacji, gdy zobowiązanie podatkowe w podatku VAT za okres rozliczeniowy, w którym powstał obowiązek podatkowy dotyczący tej faktury, uległo przedawnieniu oraz uprawnienia Leasingobiorcy do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającej z
Rozliczenia podatkowe związane z leasingiem finansowym samochodów osobowych.
Skutki podatkowe na gruncie podatku VAT uczestnictwa w transakcji sekurytyzacji
Skutki podatkowe na gruncie podatku VAT przy sprzedaży wierzytelności w ramach umowy sekurytyzacji
Uznanie czynności sprzedaży przedmiotu leasingu oraz następujące po tym oddanie ww. przedmiotu leasingu do używania na podstawie zawartej Umowy Leasingu za dwie odrębne, niezależne czynności podlegające opodatkowaniu VAT oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
1. Czy Maszyna i jej elementy opisane w stanie faktycznym, spełnia definicję robota przemysłowego, o którym mowa w art. 38eb ust. 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021, poz. 1800 z późn. zm., dalej zwana ustawą CIT)? 2. Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 1) będzie odpowiedzią twierdzącą, to czy Wnioskodawca biorąc w ramach umowy finansowego leasingu Maszynę
Możliwość zakwalifikowania do kosztów poniesionych na robotyzację odpisów amortyzacyjnych oraz odsetkowej części raty leasingowej, tj. kosztów związanych z użytkowaniem, na podstawie umowy leasingu finansowego, opisanego we wniosku Robota Przemysłowego II.
Możliwość zaliczenia do kosztów bezpośrednich podatku od środków transportowych oraz opłat za obowiązkowe ubezpieczenie.
Brak opodatkowania przeniesienia prawa własności nieruchomości gruntowej będącej przedmiotem leasingu finansowego.
Wydatki wynikające z otrzymanych not obciążeniowych za anulowanie zlecenia transportu, uszkodzenia palet, przestój (opóźnienie) rozładunku, nieprzesłanie dokumentów w terminie oraz brak statusu zlecenia, nie będą stanowić wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, o których mowa w art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy CIT. Są bowiem wydatkami ponoszonymi w toku podstawowej działalności gospodarczej
Nieuznanie Transakcji za zbycie przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa, brak zwolnienia od podatku dostawy przedmiotu Transakcji, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz zwrotu nadwyżki podatku VAT naliczonego nad podatkiem VAT należnym, uznanie transakcji na gruncie podatku VAT za dwie niezależne czynności, brak zwolnienia od podatku dla świadczenia