Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych. Korzystam ze zwolnienia z VAT ze względu na wysokość obrotów. Sprzedaję usługi tylko dla innych podmiotów gospodarczych, wystawiając im rachunki. Jak należy prowadzić ewidencję sprzedaży?
W naszej firmie znacznie wzrosła sprzedaż. Wystawiamy bardzo dużo faktur. Czy możliwe jest, aby do księgi wpisywać na koniec miesiąca w jednej pozycji zbiorczo wszystkie wystawione faktury? Rejestr VAT jest automatycznie tworzony w trakcie wystawiania faktur z programu fakturowania.
Spółka dokonuje importu usług i w celu jego rozliczenia wystawia faktury wewnętrzne dla każdego kontrahenta oddzielnie za dany miesiąc. Spółka dla danego kontrahenta w danym miesiącu wystawia dwie faktury wewnętrzne - jedna to faktura na VAT należny, druga zaś to faktura na VAT naliczony. Obie są przez spółkę księgowane i wprowadzane do odpowiednich rejestrów. Posiadają oddzielną numerację. Czy spółka
Obowiązek ewidencjonowania w kasie fiskalnej powstaje w wyniku jednoczesnego spełnienia trzech przesłanek: ● sprzedawcą jest podatnik w myśl art. 15 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), ● nabywcą jest osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub rolnik ryczałtowy, ● zawieraną transakcją jest sprzedaż w myśl art. 2 pkt 22 ustawy o VAT. Minister
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej - sprzedaż internetowa kosmetyków, biżuterii, zegarków na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W którym momencie powinienem zaewidencjonować sprzedaż w kasie fiskalnej? Czy powinno to nastąpić w momencie ustalenia warunków zawarcia transakcji (ceny, miejsca oraz terminu wysyłki), czy też w momencie nadania
Prowadzimy ewidencję sprzedaży za pomocą kas fiskalnych. Do każdej sprzedaży wystawiamy fakturę. Proszę o wyjaśnienie, jak prawidłowo ujmować w księgach rachunkowych sprzedaż zaewidencjonowaną z użyciem kasy rejestrującej? Czy sprzedaż z całego miesiąca można zaksięgować zbiorczo, tzn. w jednej pozycji na podstawie raportu miesięcznego?
Zapadł korzystny wyrok NSA dla przedsiębiorców w zakresie wydatków reprezentacyjnych. 10 września 2013 r. NSA (sygn. akt II FSK 2019/13) stwierdził, że wydatek na poczęstunek w czasie spotkania z kontrahentem może być kosztem uzyskania przychodu, jeśli spotkanie ma cel biznesowy. Posiłek jest w czasie takiego spotkania dodatkiem do prowadzonych rozmów handlowych, a nie głównym powodem spotkania. Spotkanie
Poczynając od 1 lipca 2016 r., na "dużych przedsiębiorców" został nałożony obowiązek przesyłania do MF informacji o ewidencji prowadzonej dla celów VAT. Ewidencja ta ma być przekazywana w wymaganej przez fiskusa formie elektronicznej, umożliwiającej organom podatkowym automatyczną kontrolę przekazywanych danych. Pozostali przedsiębiorcy (mikro, mali i średni) zostali czasowo zwolnieni z tego obowiązku
Podmioty, które prowadzą księgi podatkowe z użyciem programów komputerowych, nie mają obowiązku przesyłania faktur VAT dokumentujących zakup w formacie JPK. Taki obowiązek (przekazywania plików zgodnych z formatem JPK_FA) dotyczy wyłącznie faktur sprzedaży.
Podatnik, który najpierw nabył samochód z częściowym prawem do odliczenia VAT, a następnie sprzedał to auto, ma prawo do odzyskania części nieodliczonego VAT poprzez korektę VAT. W opracowaniu przedstawiamy, jak ustalić kwotę takiej korekty VAT, w którym momencie "odzyskana" kwota podatku naliczonego stanowi przychód podatkowy oraz jak ją ująć w księgach rachunkowych.
Od 1 lipca 2018 r. nowa grupa podmiotów jest zobowiązana do przekazywania ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych na żądanie organów podatkowych w strukturze JPK. Są to mikro-, mali oraz średni przedsiębiorcy. Z pytań napływających do redakcji wynika, że przedsiębiorcy mają liczne wątpliwości, którzy z nich zostali objęci nowym obowiązkiem .
25 marca 2020 r. rząd przyjął pakiet rozwiązań tworzących tarczę antykryzysową. Na pakiet składają się: projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (specustawa), projekt ustawy o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (polityka nowej szansy) oraz projekt ustawy o zmianie
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
Sejm uchwalił pakiet, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. 30 marca 2020 r. zajmie się nim Senat.