Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: wartość początkowa środka trwałego
Najnowsze   |   Najstarsze
Porada
29.07.2004 Podatki

Mam wątpliwość co do ustalenia wartości początkowej środka trwałego. Chodzi o utworzenie obiektu inwentarzowego składającego się z nowo zakupionych elementów, jak też elementów uzyskanych w wyniku trwałego odłączenia od istniejącego obiektu inwentarzowego. Wartość odłączonych elementów według ceny nabycia wynosi ponad 7 tys. zł. Obiekt inwentarzowy, od którego elementy składowe są odłączane, jest już

Porada
13.12.2004 Podatki

Spółka zleciła wykonanie na zamówienie oprogramowania do obsługi systemu finansowo-księgowego i systemu sprzedaży. Umowa na wytworzenie oprogramowania obejmuje koszty przygotowania projektu założeń merytorycznych, jak również koszty wykonywania poszczególnych etapów (wytworzenie oprogramowania, testowanie, koszty instalacji i wdrożenia). Faktury za realizację są wystawiane za poszczególne etapy. Moje

Porada
29.05.2005 Podatki

Jak ustalić wartość aportu wnoszonego do spółki cywilnej przez osobę samodzielnie prowadzącą działalność? Zamierzam prowadzić działalność tylko jako wspólnik, a całą jednoosobową firmę wnieść aportem do nowo powstającej spółki?

Porada
28.06.2005 Podatki

Czy opłaty za wydanie dowodu rejestracyjnego, tablice rejestracyjne i pozwolenia czasowe wydawane dla fabrycznie nowego zakupionego samochodu ciężarowego są bezpośrednio kosztem uzyskania przychodu, czy też zwiększają jego wartość początkową do celów amortyzacji?

Porada
28.11.2005 Podatki

Zawarłem przed sądem ugodę ze sprzedawcą wadliwego samochodu. Otrzymam zwrot 7% jego wartości. Czy dokonać korekty wartości początkowej samochodu w oparciu o dokument potwierdzający zawarcie ugody, czy lepiej zrobić to wykorzystując fakturę korygującą? Czy doliczyć do wartości początkowej przyznane mi odsetki od 7% wartości samochodu oraz koszty postępowania?

Porada
02.02.2006 Podatki

Spółka z o.o. zakupiła nieruchomość (grunt i budynek) i modernizuje budynek w celu prowadzenia tam ośrodka wypoczynkowego. Aktualnie nie jest w tym budynku prowadzona żadna działalność, z wyjątkiem prac modernizacyjnych. Czy koszty wynagrodzeń pracownika dozorującego, usługi biura rachunkowego, telefony, podatek od nieruchomości, energia powinny obciążać koszty inwestycji czy działalności bieżącej?