Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: reklama
Najnowsze   |   Najstarsze
Porada
13.11.2003 Podatki

Czy wydatki poniesione przez spółkę z o.o. w związku z rozesłaniem za pośrednictwem poczty 2 tysięcy folderów reklamowych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości? Spółka zajmuje się handlem, a dane personalne osób, do których adresowana jest akcja promocyjna, figurują w jej bazie danych.

Porada
29.05.2004 Podatki

Redakcja na zamówienie firmy zagranicznej umieszcza reklamę albo artykuł w gazecie. Gazeta jest drukowana w Polsce i wydawana w kraju. W celu potwierdzenia wykonania usługi egzemplarz okazowy jest wysyłany do kontrahenta zagranicznego. Czy jest to eksport usług? Czy należy naliczać VAT od usług i w jakiej stawce?

Porada
29.03.2005 Podatki

Spółka w okresie obowiązywania „starej” ustawy o VAT przekroczyła limit kosztów reprezentacji i reklamy, czego konsekwencją było niezaliczenie kwoty przekroczenia limitu do kosztów uzyskania przychodów. Sytuacja ta nie ograniczała możliwości odliczenia VAT. W świetle nowo obowiązującej ustawy o VAT przekroczenie limitu kosztów reprezentacji i reklamy ma znaczenie w zakresie odliczania VAT. W naszej

Porada
13.04.2005 Podatki

Promujemy nowe perfumy, rozdając w centrach handlowych darmowe próbki. Jak należy zakwalifikować koszty związane z tą formą informacji o produkcie? Czy jest to reprezentacja, reklama publiczna, reklama niepubliczna?

Porada
28.04.2005 Podatki

Wydawnictwo wydające książki - rozliczające się na podstawie książki przychodów i rozchodów - część egzemplarzy rozdaje w promocji. Według jakiej wartości (produkcji czy ceny rynkowej) należy ująć rozdawanie tych egzemplarzy w księdze przychodów i w której kolumnie zaksięgować to zdarzenie?

Porada
13.05.2005 Podatki

Nasza spółka zamierza zorganizować dla swoich klientów konkurs. W prowadzonym przez nas sklepie stali klienci dostaną karty, na które w przypadku dokonywania u nas zakupów wpisywać będziemy punkty. Określona liczba punktów będzie oznaczała przyznanie nagrody. Czy koszt zakupu tych nagród wchodzi w limit 0,25% przeznaczony na reprezentację i reklamę?

Porada
13.12.2005 Podatki

Jesteśmy spółką z o.o., prowadzimy działalność w zakresie architektury, urbanistyki, projektując przemysłowe hale i osiedla domów jednorodzinnych, oraz zajmujemy się aranżacją wnętrz. Spółka jest zarejestrowana w naszym mieszkaniu. Dodatkowo na poddaszu budynku, w którym mamy mieszkanie, wynajmujemy część strychu na pracownię. Chcielibyśmy dokonać aranżacji części mieszkania (tj. kuchni oraz łączącego

Porada
13.12.2005 Podatki

Firma będąca producentem wyrobów chemii gospodarczej ponosi koszty usług umieszczania zdjęć produktów i ich cen sprzedaży w gazetkach reklamowych sieci handlowych lub hurtowniach. Jak traktować te koszty? Czy jako reklamę publiczną, czy może limitowaną 0,25% przychodu?

Porada
20.09.2011 Podatki

Na Facebooku zamierzam zamieścić reklamę świadczonych usług fryzjerskich. Facebook Ireland Limited wystawia faktury dzienne za usługi reklamowe. Zobowiązanie z tytułu nabytych usług reklamowych opłacimy za pośrednictwem naszego banku kartą kredytową MasterCard w euro, zaś obciążenie naszego rachunku nastąpi w złotych.

Porada
12.04.2012 Podatki

W czerwcu będziemy brali udział w targach budowlanych. W ramach prowadzonej akcji reklamowej zamierzamy rozdawać odwiedzającym nasze stoiska różne upominki, takie jak breloczki, smycze, torby i plecaki. Wartość tych prezentów będzie bardzo różna. Czy powinniśmy prowadzić jakąś listę osób, które zostaną przez nas obdarowane? Jeżeli ktoś otrzyma od nas np. plecak o wartości 60 zł, to czy powstanie po

Porada
28.04.2012 Podatki

Nasza firma przekazała nieodpłatnie wybranym kontrahentom (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą) lub pracownikom kontrahentów ubrania. Są one opatrzone naszym logo, lecz znajduje się ono na metce po wewnętrznej stronie ubrań. Czy takie przekazanie ubrań opatrzonych logo firmy (na metce) stanowi koszt reklamy czy koszt reprezentacji?

Artykuł
12.12.2012 Podatki

Dla każdego przedsiębiorcy, który dba o swój pozytywny wizerunek, ponoszenie wydatków służących utrzymywaniu dobrych relacji z kontrahentami jest koniecznością. Konkurencja pomiędzy podmiotami gospodarczymi jest tak duża, że wydatki o tym charakterze stanowią obecnie standard w obsłudze klienta. Przekazywanie prezentów kontrahentom ma spowodować pozytywne postrzeganie przedsiębiorcy przez podmioty

Porada

Firma, która ma sieć barów szybkiej obsługi, zakupiła dla pracowników koszulki, fartuszki oraz czapki z daszkiem, na których jest logo firmy. Pracownicy to studenci zatrudnieni na umowę zlecenia. Ubrań tych nie dostają na własność - gdy odchodzą, muszą je zdać. Na jakie konto powinniśmy zaksięgować wydanie tych ubrań (czy jako pozostałe świadczenia dla pracowników, czy też pozostałe koszty)? Czy będą

Porada
12.05.2014 Podatki

Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji materiałów siewnych oraz nawozów dla ogrodnictwa. Zgodnie z opracowaną strategią rozwoju firmy na kilka najbliższych lat, chcemy uzyskać jej większą rozpoznawalność na rynku. W tym celu zainwestowaliśmy w stworzenie nowego logotypu. Mamy również zamiar przekazywać naszym kontrahentom - podmiotom dokonującym sprzedaży detalicznej naszych produktów - odzież

Porada
02.07.2015 Ubezpieczenia

Nie każdy przedsiębiorca sprzedający napoje alkoholowe (np. piwo) w pubie czy restauracji wie, że samo uwidacznianie ich nazw na szklankach czy nalewakach może zostać uznane za reklamę alkoholu. Podpisanie z producentem napojów alkoholowych umowy, w której zobowiąże się za wynagrodzeniem do prezentacji marki alkoholu w swoim lokalu (np. na nalewaku) oznacza konieczność wnoszenia specjalnej opłaty i

Artykuł
17.12.2015 Podatki

Wprowadzone od 1 stycznia 2016 r. zmiany w podatkach i opłatach lokalnych wpłyną w wielu przypadkach na sposób opodatkowania i wysokość podatków. W opracowaniu przedstawiamy, na czym polegają te zmiany i jak podatnicy podatków lokalnych powinni się na nie przygotować. W opracowaniu pominięto zmiany ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: upol) niedotyczące osób prowadzących działalność gospodarczą

Artykuł
02.10.2016 Podatki

Wydatki związane z organizowaniem promocji z wykorzystaniem wynajętego jachtu nie są kosztami reklamowymi, lecz kosztami reprezentacyjnymi, które są wyłączone z kosztów podatkowych. Nie ma znaczenia fakt umieszczenia na jachcie takich atrybutów reklamy, jak: logo, barwy korporacyjne, znaki towarowe i hasła reklamowe zachęcające do zakupu. Organy podatkowe twierdzą, że taki wynajem jachtu ma charakter

Artykuł
17.02.2017 Podatki

Wydatki na imprezę okolicznościową, jaką jest otwarcie nowego oddziału, mogą stanowić w całości koszty podatkowe. Nie ma znaczenia, że zaproszenia na wydarzenie zostały skierowanego do szerokiego kręgu odbiorców, jeżeli głównym celem organizacji imprezy była reklama. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy.

Artykuł
17.03.2017 Podatki

Koszty uzyskania przychodów to jedna z najważniejszych pozycji w rozliczeniu podatkowym każdego przedsiębiorcy. Niestety z uwagi na ogólną definicję tego pojęcia przewidzianą w przepisach podatkowych, a także liczne ograniczenia określone w art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 16 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, koszty są też jednym z najczęstszych powodów sporów

Poprzednia Następna