Indeks tematów
A B C D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W Z Ź Ż
Typ dokumentu
Tematy: rabaty towarowe
Najnowsze   |   Najstarsze
Porada
05.06.2011 Podatki

Tylko powiązanie konkretnego udzielonego rabatu z konkretną sprzedażą towarów, czyli bezpłatnego bonu z paragonem, pozwala na ustalenie podstawy opodatkowania w wysokości najbardziej zbliżonej do rzeczywistych jej rozmiarów - wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 20 kwietnia 2011 r. (sygn. akt I FSK 653/10).

Porada
17.06.2011 Podatki

Spółka dokonuje zakupów dużych partii towarów. Kontrahent spółki z tego powodu dołączył do kupowanej partii towarów kilkadziesiąt sztuk towaru gratis. Czy spółka powinna takie gratisy rozpoznać jako przychód z tytułu nieodpłatnych świadczeń?

Porada

Pracownikom zatrudnionym w naszej firmie (jesteśmy hurtownią sprzętu agd) przyznajemy stały rabat na zakupy dokonane w naszej hurtowni. Czy taki rabat jest przychodem pracowników?

Porada
22.10.2011 Kadry i płace

W naszym zakładzie pracy obowiązuje system równoważnego czasu pracy. Okres rozliczeniowy wynosi 3 miesiące i rozpoczął się 1 sierpnia 2011 r., a zakończy się 31 października 2011 r. Jeden z naszych pracowników wypowiedział umowę o pracę z zachowaniem 2-tygodniowego okresu wypowiedzenia, który upłynął 22 października br. Zgodnie z harmonogramem pracownik przepracował w sierpniu 188 godzin (zamiast 176

Porada
22.10.2011 Ubezpieczenia

Pracownik, który pracuje u nas od 8 miesięcy, przedstawił zwolnienie lekarskie na okres od 9 do 21 października br. Jest on wynagradzany stałą stawką miesięczną w kwocie 3000 zł oraz dodatkowo wypłacana jest mu nagroda za indywidualne osiągnięcia w wysokości od 100 zł do 500 zł miesięcznie. Wysokość tej nagrody w poszczególnych miesiącach jest zróżnicowana, ponieważ jest uzależniona wyłącznie od osiągnięć

Porada

Na koniec 2012 r. otrzymaliśmy bonus w postaci towaru (za zakup powyżej określonego limitu). Jak zaewidencjonować przychód takiego towaru w magazynie? Jakie są tego konsekwencje w podatku dochodowym oraz VAT?

Porada

W praktyce gospodarczej utarł się zwyczaj udzielania premii kontrahentom nabywającym określoną ilość produktów u danego dostawcy. Jednak w celu zintensyfikowania swojej sprzedaży oraz rozszerzenia rynku zbytu swoich produktów, dostawcy wprowadzają nowe sposoby premiowania kontrahentów nabywających jej produkty (wśród nich udzielanie tzw. prerabatu określanego także jako "premią z góry").