Jestem kierownikiem zakładu pracy. Czy zamiast karty ewidencji czasu pracy mogę dokonywać zapisów czasu pracy pracowników w poszczególnych dniach na prowadzonej liście obecności?
W zakładzie stolarskim zatrudniam 5 pracowników. Dla każdego z nich prowadzę ewidencję czasu pracy. Czy muszę jeszcze dodatkowo posiadać listę obecności? Jeśli tak, to jak należy ją prawidłowo prowadzić?
Nasi pracownicy pracują na budowach w różnych miejscach w kraju. Ich pracę nadzorują brygadziści, u których pracownicy potwierdzają przybycie do pracy. Listy obecności pracownicy podpisują w biurze po zakończeniu miesiąca za wszystkie dni miesiąca. Listy te są akceptowane przez brygadzistów. Taki sposób potwierdzania obecności w pracy zakwestionował jeden z pracowników, który twierdzi, że listy obecności
Nasz pracownik był ukarany upomnieniem i karą nagany za niepodpisywanie na bieżąco listy obecności. Obowiązek codziennego podpisywania listy wynika z regulaminu pracy. Uważamy, że pracownika można by zdyscyplinować tylko karą pieniężną. Czy w tej sytuacji możemy zastosować taką karę? Czy za niepodpisywanie listy obecności możemy rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę?
Od 7 kwietnia 2023 r. wejdą w życie przepisy o pracy zdalnej. Będzie ona polegała na wykonywaniu pracy całkowicie lub częściowo w miejscu wskazanym przez pracownika i każdorazowo uzgodnionym z pracodawcą, w tym pod adresem zamieszkania pracownika. Praca zdalna powinna się odbywać z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.