W ocenie Kolegium, trudno uznać wskazane we wniosku pełnomocnika strony okoliczności za "wystąpienie siły wyższej, której nie był on w powodu choroby. strony był od tego dnia do dnia 15 lipca 2013 r. niezdolny do pracy z powodu choroby.
Uczelnie wyższe korzystają ze znacznej autonomii w zakresie swego funkcjonowania. Jednak nie oznacza to, że uczelnia wyższa jest uprawniona do arbitralnych i niepodlegających ocenie sądu poczynań wobec własnych pracowników. Sąd może ocenić ewentualne naruszenia proceduralne jako pozostające bez wpływu na poprawność negatywnej oceny nauczyciela akademickiego. Zgodnie z utrwalonym stanowiskiem Sądu Najwyższego, jak i doktryny prawa pracy, statut uczelni wyższej niewątpliwie stanowi źródło autonomicznego Dodatkowo należy uwzględnić fakt, że powód przez 6 miesięcy przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia, a tym samym koniec okresu ocenianego Jak wynika z dotychczasowych ustaleń powód był oceniany w okresach 1 luty 2002 r. - 31 stycznia 2006 r.
Orzeczenia jednostek organizacyjnych służby zdrowia w kwestii rozpoznania choroby zawodowej lub braku do tego podstaw są wiążące dla organów inspekcji sanitarnej, jeżeli zostały wydane z zachowaniem norm określonych w cytowanym rozporządzeniu w sprawie chorób zawodowych. Oznacza to, że organy inspekcji sanitarnej uprawnione są jedynie do kontroli formalnej tych orzeczeń. Z powodu dolegliwości nie pracuje od 04.08.2012 r. (zasiłek chorobowy, świadczenie rehabilitacyjne). (...) Sąd I instancji nie mógł zaś z tego powodu zakwestionować postępowania przeprowadzonego przed wydaniem zaskarżonej decyzji. Spółka z o.o. we W,) jako materiałowa p.o. st. magazyniera, suwnicowa (w tym od 14.06.1991 r. do 13.06.1994 r. urlop wychowawczy); a od
Dyrektor szkoły nie może nauczycielowi odmówić urlopu dla poratowania zdrowia po 182 dniach niezdolności do pracy. Nie może też rozwiązać z nim stosunku pracy po złożeniu wniosku urlopowego. Sąd Najwyższy w składzie rozpoznającym obecną skargę kasacyjną podziela pogląd wyrażony w orzecznictwie Sądu Najwyższego, że urlop dla Powód jako nauczyciel mianowany był uprawniony do tego urlopu. Sąd Najwyższy podziela stanowisko Sądu Okręgowego, zgodnie z którym zachowanie powoda, polegające na złożeniu wniosku o udzielenie mu
Nieudzielenie czasu wolnego od pracy do upływu obowiązującego pracownika okresu rozliczeniowego, w związku z wykonywaniem pracy w godzinach ponadnormatywnych wskutek pełnionych dyżurów medycznych, stanowi wystarczającą podstawę do przyznania pracownikowi zadośćuczynienia pieniężnego tytułem naruszenia dóbr osobistych w postaci prawa do odpoczynku, na podstawie art. 111 k.p. oraz art. 23 k.c., art. Korzystała także z urlopów. Powódka wykorzystywała na bieżąco należny jej urlop wypoczynkowy. Powódce wypłacono ekwiwalent za 9 dni niewykorzystanego urlopu wypoczynkowego.
Za prace wymienione w załączniku nr 3 do rozporządzenia MPiPS z dnia 23 grudnia 1994 r. w sprawie określenia niektórych stanowisk pracy górniczej oraz stanowisk pracy zaliczanej w wymiarze półtorakrotnym przy ustalaniu prawa do górniczej emerytury lub renty, mogą być uznane tylko takie czynności wykonywane przez górnika, które bezpośrednio związane są z wykonywaniem czynności w przodkach przy urabianiu we wzmożonym stopniu siły fizyczne i psychiczne zatrudnionych. uznać, że skarga kasacyjna nie wskazuje naruszenia zasadniczego przepisu, mogącego być podstawą przyznania ubezpieczonemu emerytury w wyższej S.A. - z wyłączeniem okresu pełnienia służby wojskowej od 27 stycznia 1982 r. do 18 października 1983 r. oraz okresów urlopu bezpłatnego
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej" jak różnego kalibru i rodzaju działania tej racji, że po pierwsze, nie został on notyfikowany Komisji Europejskiej i z tego powodu nie mógł być stosowany, a po wtóre z powodu Dyrektor ustalił, że niewykonywanie działalności nie było następstwem działania siły wyższej, z uwagi na wystąpienie której organ mógłby
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej" jak różnego kalibru i rodzaju działania tej racji, że po pierwsze, nie został on notyfikowany Komisji Europejskiej i z tego powodu nie mógł być stosowany, a po wtóre z powodu Dyrektor ustalił, że niewykonywanie działalności nie było następstwem działania siły wyższej, z uwagi na wystąpienie której organ mógłby
Oznacza to, że wykazanie przez przedsiębiorcę, iż nie prowadził gier z powodu siły wyższej wyklucza możliwość cofnięcia mu zezwolenia z tego powodu. siły wyższej.
Oznacza to, że wykazanie przez przedsiębiorcę, iż nie prowadził gier z powodu siły wyższej wyklucza możliwość cofnięcia mu zezwolenia do zdarzeń mogących być objętymi którąkolwiek z kategorii siły wyższej. z tego powodu.
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej", jak różnego rodzaju działania sił przyrody wyższej" i nie można określać ich jako wypełniających warunki siły wyższej usprawiedliwiających określone działanie. Zdaniem organu administracji, przerwa w działalności nie była następstwem siły wyższej.
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej", jak różnego rodzaju działania sił przyrody wyższej" i nie można określać ich jako wypełniających warunki siły wyższej usprawiedliwiających określone działanie. Zdaniem organu administracji, przerwa w działalności nie była następstwem siły wyższej.
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej", jak różnego rodzaju działania sił przyrody wyższej" i nie można określać ich jako wypełniających warunki siły wyższej usprawiedliwiających określone działanie. Zdaniem organu administracji, przerwa w działalności nie była następstwem siły wyższej.
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej", jak różnego rodzaju działania sił przyrody wyższej" i nie można określać ich jako wypełniających warunki siły wyższej usprawiedliwiających określone działanie. Zdaniem organu administracji, przerwa w działalności nie była następstwem siły wyższej.
Oznacza to, że wykazanie przez przedsiębiorcę, iż nie prowadził gier z powodu siły wyższej wyklucza możliwość cofnięcia mu zezwolenia z tego powodu. wyższej, która mogłaby uzasadniać odstąpienie od cofnięcia zezwolenia z powodu nieprowadzenia działalności.
powodu siły wyższej. Oznacza to, że wykazanie przez przedsiębiorcę, iż nie prowadził gier z powodu siły wyższej wyklucza możliwość cofnięcia mu zezwolenia z tego powodu.
W postępowaniu o stwierdzenie nieważności z powodu rażącego naruszenia prawa nie chodzi o spór o wykładnię prawa, lecz o działanie wbrew nakazowi lub zakazowi ustanowionemu w prawie. Innymi słowy, o rażącym naruszeniu prawa można mówić wyłącznie w sytuacji, gdy proste zestawienie treści decyzji z treścią przepisu prowadzi do wniosku, że pozostają one ze sobą w jawnej sprzeczności. Zgodnie z zacytowanym przez organ brzmieniem tego przepisu jeśli rolnik nie był w stanie wypełnić swych zobowiązań w wyniku siły wyższej przewidywał możliwości przyznania płatności rolnośrodowiskowej w wypadku wystąpienia siły wyższej. przewidywał możliwości przyznania płatności rolnośrodowiskowej w wypadku wystąpienia siły wyższej.
Oznacza to, że wykazanie przez przedsiębiorcę, iż nie prowadził gier z powodu siły wyższej wyklucza możliwość cofnięcia mu zezwolenia z tego powodu. wyższej, która mogłaby uzasadniać odstąpienie od cofnięcia zezwolenia z powodu nieprowadzenia działalności.
Z kolei art. 47 ust. 2 rozporządzenia nr 1974/2006 stanowi, iż przypadki siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności są zgłaszane przez Nie można również zgodzić się ze stwierdzeniem, jakoby skarżący wykonał obowiązek poinformowania organu o przypadku siły wyższej lub wyjątkowych powodu zaistnienia okoliczności, za które dzierżawca nie ponosi odpowiedzialności.
Zgodnie z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o Krajowej Radzie Sądownictwa, do postępowania przed Sądem Najwyższym stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o skardze kasacyjnej. obowiązków sędziego (art. 70 § 1 u.s.p.), albo sędziego, który z powodu choroby lub płatnego urlopu dla poratowania zdrowia nie pełnił powodu zaburzeń psychiatrycznych. ., z uwagi na stwierdzoną niezdolność do pełnienia obowiązków sędziego z powodu choroby, postanowiła uwzględnić wniosek i przenieść sędziego
Z kolei zgodnie z § 9 ust. 5 rozporządzenia innymi, niż wymienione w przepisach rozporządzenia nr 1974/2006, kategoriami siły wyższej gruntach i spełnia warunki wystąpienia siły wyższej w myśl art. 47 w zw. z § 9 ust. 5 rozporządzenia w sprawie płatności ONW. U.UE.L 368 z 2006 r. s. 15) państwa członkowskie mogą uznać w szczególności następujące kategorie siły wyższej lub wyjątkowych okoliczności
Z tego powodu może zdarzyć się, że poza klasycznymi przykładami zdarzeń z kręgu "siły wyższej", jak różnego rodzaju działania sił przyrody wyższej" i nie można określać ich jako wypełniających warunki siły wyższej usprawiedliwiających określone działanie. Z taką sytuacją mamy do czynienia w rozpoznawanej sprawie, z tego też powodu Sąd II instancji odniesie się do nich jednocześnie.
Jednakże w sprawie Grupy, z powodu braku dotrzymania terminu na zgłoszenie wystąpienia siły wyższej, o którym mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Organ wskazał, że zgodnie z art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1974/2006 z 15 grudnia 2006r. przypadki siły wyższej lub wyjątkowych U. z 2012r., poz. 1292), dodano §1a stanowiący, iż w przypadku działania siły wyższej lub wystąpienia wyjątkowych okoliczności, o których
i 3 ha z uwagi na wystąpienie siły wyższej). powodu siły wyższej, uznał, że należy przede wszystkim zwrócić uwagę na charakter zobowiązania rolnośrodowiskowego. wystąpienie siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności.