W sytuacji gdy ZUS wydał nieprawidłową decyzję w wyniku własnego błędu lub innych okoliczności, termin, w którym będzie mógł dokonać weryfikacji tej decyzji, wyniesie - w zależności od tego, co było przyczyną nieprawidłowości - od 3 do 10 lat. W sprawie zakończonej prawomocną decyzją organ rentowy, na wniosek zainteresowanej osoby lub z urzędu, uchyli bądź zmieni decyzję i ponownie ustali prawo do
Płatnicy składek zatrudniający emerytów lub rencistów (którzy nie ukończyli jeszcze powszechnego wieku emerytalnego) mają obowiązek sporządzenia dla tych osób informacji o wysokości przychodów uzyskanych w poprzednim roku kalendarzowym. Przy czym nie ma znaczenia, czy zaświadczenie potwierdzające ubiegłoroczny przychód przekaże do ZUS pracodawca czy pracownik. Termin na sporządzenie tego dokumentu
1 kwietnia 2017 r. wchodzą w życie zmiany dotyczące możliwości wymierzania przez ZUS płatnikom składek sankcji za zaniżenie wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe.