Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności nie następuje w przypadku, gdy nieruchomość jest zabudowana budynkiem, w którym powierzchnia użytkowa części mieszkaniowej nie przewyższa powierzchni użytkowej części usługowej i w związku z tym budynek taki nie może być kwalifikowany ani jako budynek mieszkalny jednorodzinny, ani jako budynek
W systemie prawnym, gdzie sankcje za naruszenia obowiązków monitoringowych zawarte są w regulacjach szczegółowych, organy podatkowe mają obowiązek nałożenia odpowiedniej kary pieniężnej, jeżeli naruszenie jest jednoznacznie stwierdzone i nie nosi znamion oczywistej omyłki, przy czym kara powinna być proporcjonalna do ciężkości naruszenia w świetle całokształtu okoliczności sprawy, a zasada proporcjonalności
Przy stosowaniu administracyjnych kar pieniężnych za naruszenie przepisów ustawy o systemie monitorowania należy uwzględnić zasadę proporcjonalności i ocenić, czy nałożenie takiej kary leży w interesie publicznym oraz czy nie narusza ważnego interesu przewoźnika, zwłaszcza gdy ustawodawca przewiduje możliwość odstąpienia od jej wymierzenia.
Zasada proporcjonalności powinna być uwzględniona przy rozważaniu nałożenia sankcji administracyjnych i może stanowić podstawę do odstąpienia od ich wymierzenia, jeśli naruszenie nie spowodowało realnego zagrożenia dla interesów publicznych i jest incydentalne, a wymierzenie sankcji byłoby niewspółmiernie dolegliwe.
Działalność gospodarcza radnego, polegająca na sprzedaży towarów na rzecz jednostek organizacyjnych gminy, narusza art. 24f ustawy o samorządzie gminnym i skutkuje wygaśnięciem mandatu zgodnie z art. 383 § 1 pkt 5 Kodeksu wyborczego, gdyż prowadzi do konfliktu interesów i podważa zaufanie publiczne do prawidłowego funkcjonowania organów samorządowych.
Działania Agencji Mienia Wojskowego związane z gospodarowaniem nieruchomościami Skarbu Państwa przeznaczonymi do zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie stanowią działalności gospodarczej, a tym samym nie powodują konieczności uiszczania wyższych opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności tych nieruchomości.
Działalność Agencji Mienia Wojskowego polegająca na gospodarowaniu nieruchomościami mieszkaniowymi dla potrzeb zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie stanowi działalności gospodarczej i nie podlega opodatkowaniu w sposób przewidziany dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą.
Działalność Agencji Mienia Wojskowego związana z gospodarowaniem mieniem Skarbu Państwa na potrzeby zakwaterowania żołnierzy zawodowych nie jest działalnością gospodarczą w rozumieniu przepisów o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, nawet jeżeli niektóre aspekty tej działalności mogą nosić cechy działalności gospodarczej.