Orzeczenia

Orzeczenie

Analiza przepisów art. 165 ust. 1, 3 i 7 oraz art. 170 ust. 1-3 i art. 171 ust. 1 p.w.KAS, w zestawieniu z zadaniami zastrzeżonymi dla funkcjonariuszy w ustawie o KAS, prowadzi do wniosku, że ustawodawca wprowadził szczególną, nadzwyczajną podstawę ustawową o charakterze przejściowym, umożliwiającą kontynuację lub przekształcenie stosunku służbowego funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej w stosunek

Orzeczenie

Przyjęcie przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej propozycji zatrudnienia i przekształcenie, z dniem określonym w tej propozycji, na podstawie art. 171 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej dotychczasowego stosunku służby w służbie przygotowawczej lub stałej w stosunek pracy na podstawie umowy o pracę odpowiednio na czas

Orzeczenie

W związku z reformą administracji skarbowej PwKAS wprowadziła trzy tryby dotyczące zmiany stosunku służbowego ówczesnych funkcjonariuszy Służby Celnej w stosunek służbowy lub stosunek pracy w Służbie Celno-Skarbowej. Pierwsze tego typu rozwiązanie należy niewątpliwie rozumieć jako kontynuację stosunku służbowego (z art. 165 ust. 7 w zw. z art. 169 ust. 4 zd. 1 PwKAS). Kolejny sposób polega natomiast

Orzeczenie

Przepis art. 170 ust. 3 p.w.k.a.s. wygaśnięcie stosunku służbowego traktuje jako równoznaczne ze zwolnieniem ze służby, które zgodnie z art. 276 ust. 2 ustawy o KAS następuje zawsze w drodze decyzji administracyjnej. Oznacza to, że w przypadku wygaśnięcia stosunku służbowego ze względu na brak propozycji dla funkcjonariusza, o jakiej mowa w art. 165 ust. 7 p.w.k.a.s., zachodzi podstawa do wydania przez

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie

Domniemanie załatwienia sprawy w drodze decyzji administracyjnej nie znajduje zastosowania w przypadku, o którym mowa w art. 171 ust. 1 pkt 2 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę o KAS, z tego względu, że w tym przypadku działanie organu nie ma charakteru władczego i jednostronnego, a polega na złożeniu propozycji w drodze oświadczenia woli o konkretnej treści.

Orzeczenie
31.01.2020 Podatki

Przyjęcie przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej propozycji zatrudnienia i przekształcenie, z dniem określonym w tej propozycji, na podstawie art. 171 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. poz. 1948 ze zm.) dotychczasowego stosunku służby w służbie przygotowawczej lub stałej w stosunek pracy na podstawie umowy

Orzeczenie

Ustawodawca w art. 276 ust. 1, 2 i 3 ustawy o KAS enumeratywnie wymienił sprawy ze stosunku służbowego, które podlegają kontroli instancyjnej, a następnie sądowoadministracyjnej. Przypadki, w których te sprawy są rozstrzygane w formie decyzji określają przepisy ustawy o KAS, w sprawie zwolnienia ze służby - art. 179 i art. 180, w których brak jest regulacji, o której mowa w art. 170 ust. 3 ustawy Przepisy

Orzeczenie

Stwierdzenie wygaśnięcia stosunku służbowego funkcjonariusza powinno każdorazowo następować w formie decyzji administracyjnej (art. 170 ust. 1 i 3 p.w.KAS w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 u.KAS).

Orzeczenie
24.01.2020 Podatki Ubezpieczenia

Bezzwrotne pomoce finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego są na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT zwolnione z opodatkowania i stanowią dochód w rozumieniu art. 3 pkt 1 lit c tiret 9 u.ś.r.

Orzeczenie

Wygaśnięcie stosunku służbowego jest konsekwencją zachowania organu polegającego na selekcji prowadzonej na podstawie przepisu art. 165 ust. 7 p.w.KAS, z zastosowaniem wskazanych w nim kryteriów. Oznacza to, że przy stosowaniu art. 170 ust. 1 pkt 1 p.w.KAS każdorazowo należy uwzględniać kryteria określone w art. 165 ust. 7 tej ustawy, które są istotne z punktu widzenia przyczyn, dla których nie przedstawiono

Orzeczenie

W związku z reformą administracji skarbowej PwKAS wprowadziła trzy tryby dotyczące zmiany stosunku służbowego ówczesnych funkcjonariuszy Służby Celnej w stosunek służbowy lub stosunek pracy w Służbie Celno-Skarbowej. Pierwsze tego typu rozwiązanie należy niewątpliwie rozumieć jako kontynuację stosunku służbowego (art. 165 ust. 7 w zw. z art. 169 ust. 4 zd. 1 PwKAS). Kolejny sposób polega natomiast