Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2020, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.648.2020.1.MM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.648.2020.1.MM
Sprzedaż wirtualnych rzeczy stawka ryczałtu ewidencjonowanego
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 sierpnia 2020 r. (data wpływu za pośrednictwem platformy ePUAP 9 sierpnia 2020 r., identyfikator poświadczenia przedłożenia UPP) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów ze sprzedaży wirtualnych przedmiotów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według 3% stawki ryczałtu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 sierpnia 2020 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Od dnia czerwca 2020 r. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą sklasyfikowaną pod symbolem PKD 47.91.Z w zakresie handlu wirtualnymi przedmiotami z gier komputerowych. Prawidłowa klasyfikacja tej działalności według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług to 47.00.86 sprzedaż detaliczna pozostałych towarów konsumpcyjnych, nieżywnościowych, gdzie indziej niesklasyfikowanych. Wnioskodawca wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jest zwolniony z podatku VAT do 200 tysięcy złotych przychodu rocznie. Kontrahentami Wnioskodawcy są tylko osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej. Sprzedaż obejmuje sprzedaż detaliczną wirtualnych przedmiotów z gier komputerowych (m.in. broń, zbroje, postaci, prezenty gier ... i walutę premium) poprzez internetowe serwisy aukcyjne, np. ... i . Wpłaty przyjmuje tylko przelewem na firmowy rachunek bankowy lub poprzez internetowe systemy płatnicze. Wirtualny przedmiot Wnioskodawca wysyła drogą wirtualną w grze (lub poprzez stronę internetową gry, np. ...) do klienta w takiej samej formie, w jakiej zostaje zakupiony. Odbiorcami przedmiotów są kontrahenci krajowi i zagraniczni, którzy wykorzystują je dla własnych celów, przy czym transakcje są pozbawione fizycznej wysyłki przedmiotów. Sprzedawane wirtualne przedmioty z gier Wnioskodawca nabywa od podmiotu zewnętrznego lub od graczy (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej). Płatności za wirtualny przedmiot dokonuje poprzez internetowe systemy płatnicze. Wnioskodawca nabywa wirtualne przedmioty w celu sprzedaży, a więc w celu prowadzenia działalności handlowej. Wirtualne przedmioty Wnioskodawca sprzedaje w stanie nieprzetworzonym, w takiej samej formie w jakiej zostały zakupione od dostawcy lub gracza nie zostają zatem podjęte czynności, w wyniku których dochodzi do zmiany (przekształcenia) nabytych uprzednio wirtualnych przedmiotów. Nie świadczy On usług pośrednictwa w sprzedaży wirtualnych przedmiotów, a Jego wynagrodzeniem nie jest prowizja, lecz różnica pomiędzy ceną sprzedaży a ceną zakupu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty