12.03.2020 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.03.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.10.2020.1.LS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.10.2020.1.LS

Brak możliwości wystawiania paragonów elektronicznych zamiast paragonów papierowych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 10 stycznia 2020 r. (data wpływu 14 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wydawania przez Wnioskodawcę Klientom paragonów elektronicznych zamiast paragonów papierowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wydawania przez Wnioskodawcę Klientom paragonów elektronicznych zamiast paragonów papierowych.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (Spółka) z siedzibą w Polsce jest zarejestrowana w Polsce jako czynny podatnik podatku od towarów i usług.

Spółka należy do Grupy (), której działalność w Polsce koncentruje się na sprzedaży detalicznej artykułów konsumpcyjnych codziennego użytku w sieci sklepów pod marką ().

Sprzedaż towarów przez Wnioskodawcę odbywa się przede wszystkim na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej (dalej: Klient).

Wnioskodawca ewidencjonuje obrót za pomocą kas rejestrujących. Spółka posiada kasy fiskalne nie tylko we własnych sklepach, ale również w sklepach, z którymi ma podpisane umowy agencyjne, gdzie sprzedaż jest rejestrowana na kasach własnych Wnioskodawcy (dalej: Sklepy Agencyjne). Sprzedaż jest dokumentowana paragonem fiskalnym potwierdzającym transakcję, który w momencie dokonania sprzedaży jest drukowany i wydawany nabywcy w wersji papierowej, bez jego żądania.

Spółka planuje wdrożyć rozwiązanie, w wyniku którego Klient po dokonaniu zakupów w jednym ze sklepów należącym do sieci sklepów Wnioskodawcy (w tym w Sklepie Agencyjnym) będzie miał możliwość otrzymania paragonu w wersji elektronicznej, zamiast w wersji papierowej, pod warunkiem że wyrazi na to zgodę. W wyniku tego paragon byłby udostępniany Klientowi w wersji elektronicznej np. na adres e-mail, na stronie internetowej Wnioskodawcy, w aplikacji mobilnej lub w inny sposób umożliwiający Klientowi pobranie paragonu w wersji elektronicznej. Pozwoliłoby to uniknąć konieczności drukowania i wydawania Klientowi paragonów w wersji papierowej, co byłoby też wygodne dla Klienta. Tym samym, jeżeli Klient wyraziłby zgodę na otrzymanie paragonu w wersji elektronicznej sprzedaż byłaby dalej ewidencjonowana na kasje rejestrującej, natomiast paragon byłby udostępniany Klientowi elektronicznie. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na otrzymywanie paragonu w wersji elektronicznej wówczas Spółka lub Sklep Agencyjny nadal drukować będzie i wydawać paragon w wersji papierowej.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne