Porada aktualna na dzień 21-11-2024
25.09.2024 Podatki Kadry i płace

Czy sprzedaż na rzecz pracowników zbędnych lub zużytych komputerów zaliczonych do środków trwałych powinna być ewidencjonowana na kasie rejestrującej

PROBLEM

Od stycznia 2024 r. spółka dokonuje okazjonalnie sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Chodzi tu o sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, zarówno pracowników, jak i osób niezatrudnionych w spółce, zbędnych/zużytych komputerów (26.20.1 PKWiU), laptopów i notebooków (26.20.11.0 PKWiU) oraz  telefonów (26.30.22.0. PKWiU) – zamortyzowanych środków trwałych. Ich sprzedaż jest w całości dokumentowana fakturą. Zapłatę spółka otrzymuje za pośrednictwem poczty lub banku. Z dokumentu zapłaty wynika konkretnie, jaki towar jest przedmiotem sprzedaży. Czy przy sprzedaży towarów (zbędnych/zużytych komputerów, laptopów, notebooków i telefonów) przez podatnika na rzecz jego pracowników zachodzi obowiązek ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne