Interpretacja indywidualna z dnia 18.02.2020, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.16.2020.1.AM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.16.2020.1.AM
Koszty uzyskania przychodów.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2019 r. (data wpływu 7 stycznia 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 stycznia 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka komandytowa to spółka osobowa. Wnioskodawca to osoba fizyczna będąca wspólnikiem &− komandytariuszem spółki komandytowej pod nazwą () Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa i jednocześnie podatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych. () Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa prowadzi stację () zlokalizowaną przy drodze krajowej (), na gruncie stanowiącym jej własność i rozlicza ewidencję księgową na podstawie ustawy o rachunkowości (pełna księgowość).
Bezpośrednio z drogi krajowej był wjazd prawostronny na stację i wyjazd. W związku z brakiem możliwości wjazdu na stację z lewej strony (lewoskrętu) Spółka była zmuszona do wystąpienia do Wojewody () z wnioskiem o zgodę na przebudowę zjazdu publicznego wraz z budową pasa dla lewoskrętu na teren stacji (). Decyzją nr () z dnia () 2016 r. wydaną przez Wojewodę () Spółka uzyskała zgodę na przebudowę zjazdu publicznego (stanowiącego wjazd i wyjazd) w km () wraz z poszerzeniem () na odcinku od km () strona lewa oraz od km () strona prawa w tym: budowa pasa dla lewoskrętu; budowa wysp segregacyjnych; budowa przedłużenia istniejącego przepustu rurami żelbetowymi (...). Do wykonania lewoskrętu do istniejącej stacji () konieczne było poszerzenie istniejącej drogi krajowej DK nr (), przebudowanie zjazdu (stanowiącego wjazd i wyjazd) do istniejącej stacji (), zbudowanie wysp segregacyjnych, zbudowanie przedłużenia istniejącego przepustu rurami żelbetowymi wraz ze ścianką czołową oraz przebudowa nawierzchni. Poszerzając istniejącą jezdnię, można było wykonać w rejonie stacji () pas dla lewoskrętu, pas do jazdy na wprost wzdłuż DK nr () i pas dla prawoskrętu do istniejącej stacji (). Dla zapewnienia bezpieczeństwa wjazdu i wyjazdu ze stacji () samochodów ciężarowych na DK nr (...) zwiększyła się szerokość zjazdu do () m (istn. szerokość zjazdu), a powstanie dodatkowych wysp segregacyjnych wraz z oznakowaniem ma zapewnić podwyższenie standardu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom drogi krajowej DK nr (), gdzie do tej pory na tym odcinku był zarejestrowany wykorzystywany wzrost nadmiernej prędkości i manewrów wyprzedzania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty