Interpretacja indywidualna z dnia 10.03.2017, sygn. 0461-ITPP3.4512.3.2017.1.AT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0461-ITPP3.4512.3.2017.1.AT
Opodatkowanie i udokumentowanie usług budowlanych z uwzględnieniem art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku od towarów i usług.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016, poz. 1948), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 grudnia 2016 r. (data wpływu 3 stycznia 2017 r.), uzupełnionym w dniu 21 lutego 2017 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania i udokumentowania usług budowlanych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 stycznia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek, uzupełniony w dniu 21 lutego 2017 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu opodatkowania i udokumentowania usług budowlanych.
We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
R., zwany dalej podatnikiem, stroną, przedsiębiorcą lub Wnioskodawcą, prowadzi samodzielną działalność gospodarczą pod firmą: z siedzibą w , zwaną dalej działalnością gospodarczą. Strona jest podatnikiem czynnym VAT, w zakresie podatku od towarów i usług zobowiązanym do składania deklaracji miesięcznych. Głównym przedmiotem działalności jest wykonywanie usług budowlanych w zakresie wykonywania tynków w budynkach mieszkalnych oraz w budynkach niemieszkalnych na terenie kraju. Wykonywane roboty budowlane zostały sklasyfikowane przez Urząd Statystyczny w Łodzi, o czym strona została powiadomiona pismem z dnia stycznia 2017 r., jako usługi tynkarskie o symbolu PKWiU 43.31.10.00. Przy wykonywaniu ww. usług tynkarskich strona nabywa tynk gipsowy maszynowy lekki lub też odpowiednie inne materiały tynkarskie, np. tynk cementowo-wapienny, które są opodatkowane stawką podatku od towarów i usług w wysokości 23%, zwane dalej materiałami podstawowymi oraz narożniki aluminiowe podtynkowe, folię malarską, taśmę tynkarska itp., materiały związane z wykonywaniem obróbek tynkarskich, zwane dalej materiałami pomocniczymi. W piśmie z dnia stycznia 2017 r. Wojewódzki Urząd Statystyczny w Łodzi zawiadomił stronę, że w zasadach metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług nie ma zapisu dotyczącego wartości materiałów użytych do wyrobów lub świadczenia usług, w związku z tym Wojewódzki Urząd Statystyczny w Łodzi nie może stronie udzielić informacji, jak należy kwalifikować usługi tynkarskie, w przypadku gdy przy ich wykonywaniu są zużywane materiały podstawowe oraz materiały pomocnicze.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty