Interpretacja indywidualna z dnia 12 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.102.2019.10.LS
Interpretacja indywidualna po wyroku sądu – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
1.ponownie rozpatruję sprawę Państwa wniosku z 27 listopada 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej – uwzględniam przy tym wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie z 3 września 2020 r. sygn. akt I SA/Ol 255/20; i
2.stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przez Spółkę podatkiem VAT rekompensaty otrzymanej od Gminy, sposobu jej dokumentowania oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych ze świadczeniem usług bez stosowania proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
27 listopada 2019 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 listopada 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku od towarów i usług w zakresie braku opodatkowania przez Spółkę podatkiem VAT rekompensaty otrzymanej od Gminy, sposobu jej dokumentowania oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych ze świadczeniem usług bez stosowania proporcji, o której mowa w art. 90 ustawy.
Uzupełnili go Państwo pismem z 20 stycznia 2020 r. (wpływ 20 stycznia 2020 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Stan faktyczny: dotychczasowym Założycielem (…) jest Gmina (…). Gmina (…) początkowo była też jedynym wspólnikiem spółki dysponującym 100% udziałami w jej kapitale zakładowym. Spółka została utworzona w wyniku wykonania Uchwały Nr (…) Rady Miasta w (…) z dnia (…) oraz Uchwały zmieniającej Nr (…) z dnia (…). Uchwałą tą postawiono w stan likwidacji zakład budżetowy o nazwie „(…)” w celu zawiązania spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z początkowym kapitałem w wysokości (…) zł. Po przeprowadzeniu likwidacji zakładu budżetowego Uchwałą Rady Miasta pozostałe po przekształceniu mienie zostało aportem wniesione do Spółki. Dodatkowo podwyższono kapitał poprzez wnoszenie wkładów pieniężnych. Na dzień składania wniosku (…) dysponuje kapitałem podstawowym w kwocie (…) zł. W dniu (…) pomiędzy Gminą (…) a Gminą (…) została zawarta Umowa Sprzedaży – zbycia udziałów w trybie przewidzianym w (…) Aktu Założycielskiego Spółki (w sprawie wyrażenia zgody na zbycie udziałów). Ostatecznie na dzień złożenia wniosku Gmina (…) posiada 83,95%, tj. (…) udziałów o łącznej wartości (…) zł. Pozostałe udziały w wysokości 16,05%, tj. (…) udziałów o łącznej wartości (…) zł posiada Gmina (…).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
