21.03.2017 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 21.03.2017, sygn. 1462-IPPP2.4512.148.2017.1.DG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP2.4512.148.2017.1.DG

przechowywanie faktur elektronicznych i prawo do odliczenia VAT z tych faktur

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) oraz art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2017 r. (data wpływu 27 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur otrzymanych papierowo i elektronicznie zgodnie z elektronicznym obiegiem dokumentów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zeskanowanych faktur oraz faktur otrzymywanych w formie elektronicznej przechowywanych jedynie w formie elektronicznej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lutego 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania faktur otrzymanych papierowo i elektronicznie zgodnie z elektronicznym obiegiem dokumentów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z zeskanowanych faktur oraz faktur otrzymywanych w formie elektronicznej przechowywanych jedynie w formie elektronicznej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

X GmbH (dalej: Spółka) posiada siedzibę w Niemczech i prowadzi działalność w zakresie zakupu i sprzedaży makulatury (tj. odpadów z papieru i tektury, surowców wtórych z papieru oraz tektury itp.).

Spółka jest zarejestrowana w Polsce na potrzeby podatku od towarów i usług jako czynny podatnik VAT.

Obecnie Spółka otrzymuje od swoich kontrahentów faktury w formie papierowej.

Wszelka dokumentacja związana z rozliczeniami podatku VAT w Polsce (m.in. deklaracje VAT, informacje podsumowujące VAT-UE) sporządzana jest przez spółkę doradztwa podatkowego, której Spółka zleciła wykonanie usług w tym zakresie {dalej: Pełnomocnik), po dostarczeniu przez Spółkę wymaganych dokumentów i informacji dotyczących przeprowadzonych transakcji.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne