Interpretacja indywidualna z dnia 31.10.2016, sygn. ILPP2-2/4512-1-23/16-3/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2-2/4512-1-23/16-3/AD
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup usług promocyjnych i doradczych w związku z realizacją projektów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z 12 lipca 2016 r. (data wpływu 21 lipca 2016 r.) uzupełnionym pismem z 21 września 2016 r. (data wpływu 28 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup usług promocyjnych i doradczych w związku z realizacją projektów: S, O, Sy, W oraz Wr jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na zakup usług promocyjnych i doradczych w związku z realizacją projektów: S, O, Sy, W oraz Wr.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Gmina (dalej również Wnioskodawca) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina, jej jednostki budżetowe i zakłady budżetowe na dzień złożenia niniejszego wniosku są odrębnymi podatnikami VAT, od 1 stycznia 2017 r. planowana jest centralizacja rozliczeń podatku od towarów i usług, w związku z tym niniejsze zapytanie dotyczy zarówno obecnego stanu faktycznego, jak i zdarzeń przyszłych objętych nowym stanem prawnym (po centralizacji). Jako jednostka samorządu terytorialnego Gmina prowadzi liczne projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej. Oprócz kosztów związanych z realizacją danego projektu, Wnioskodawca ponosi również koszty działań informacyjnych i promocyjnych. Zgodnie z zasadami dofinansowania projektów w ramach funduszy państw donatorów, obowiązkiem beneficjenta jest promowanie projektu i informowanie opinii publicznej o otrzymanym dofinansowaniu projektu. Wszystkie działania informacyjne i promocyjne prowadzone przez Wnioskodawcę są zgodne z obowiązującymi wytycznymi dotyczącymi danego projektu. Kampanie promocyjne skierowane są do grupy interesariuszy i odbiorców projektu, a celem promocji jest dotarcie do potencjalnych użytkowników z informacją o możliwościach korzyściach jakie wiążą się z realizacją dofinansowanego ze środków UE projektu. W ramach działań informacyjnych i promocyjnych projektu planowane są m.in.: wykorzystanie strony internetowej Gminy oraz promocyjnego oddziaływania mediów społecznościowych, oznaczenie znakiem Unii Europejskiej i znakiem Funduszy Europejskich oraz herbem województwa wszystkich tablic informacyjnych i materiałów, przygotowanie materiałów promocyjnych na spotkania informacyjne/konferencje, przygotowanie ulotek i plakatów. Jest to tylko przykładowy katalog wydatków na działania informacyjne i promocyjne związane z projektem dofinansowanym z Unii Europejskiej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty