Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2015, sygn. IBPP2/4512-984/15/AB, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/4512-984/15/AB
stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług sklasyfikowanych w PKWiU do grupowania 38.11.1, 38.11.2, 38.12.13.0, 38.21.10.0 oraz 38.32
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 listopada 2015 r. (data wpływu 19 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług sklasyfikowanych w PKWiU do grupowania 38.11.1, 38.11.2, 38.12.13.0, 38.21.10.0 oraz 38.32 jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 listopada 2015 r. złożono ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług sklasyfikowanych w PKWiU do grupowania 38.11.1, 38.11.2, 38.12.13.0, 38.21.10.0 oraz 38.32.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca ma zamiar rozpocząć działalność w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 11 września 2012 r. w sprawie mechaniczno-biologicznego przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych (Rozporządzenie).
Odpady poddawane procesowi przetwarzania Wnioskodawca zbierać będzie od podmiotów gospodarczych oraz osób indywidualnych. Zbieranie polegać ma na gromadzeniu odpadów, przed ich transportem do miejsca mechaniczno-biologicznego przetwarzania, w tym również wstępnym sortowaniu niepowodującym zmiany klasyfikacji odpadów, co jest zgodne z definicją zbierania odpadów określoną w art. 3 pkt 34 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Zgodnie z § 2 ust. 1 Rozporządzenia, mechaniczno-biologiczne przetwarzanie zmieszanych odpadów komunalnych składa się z procesów mechanicznego przetwarzania odpadów i biologicznego przetwarzania odpadów połączonych w jeden zintegrowany proces technologiczny przetwarzania zmieszanych odpadów komunalnych, w celu ich przygotowania do procesów odzysku, w tym recyklingu, odzysku energii, termicznego przekształcenia lub składowania. Po zebraniu odpadów, o czym była mowa wyżej, odpady poddawane będą procesowi wydzielania ich z frakcji. Frakcje nadal stanowią odpad, co wynika wprost z § 3 ust. 1 Rozporządzenia, zmienia się jednakże ich kwalifikacja jako odpadu według klasyfikacji zgodnie z Rozporządzeniem Ministra środowiska w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112 poz. 1206). Wytworzone w procesie mechanicznego przetwarzania odpady podlegają dalszym procesom tj. odzyskowi lub unieszkodliwieniu. Procesy te w przypadku odzysku prowadzone są przez recyklerów, a w przypadku unieszkodliwienia przez składowiska. Dopiero na skutek procesu odzysku odpady mogą stać się surowcami. Wnioskodawca nie będzie prowadzić działalności w zakresie odzysku odpadów, a jedynie przekazywać przetworzone przez siebie odpady do spółek zajmujących się ich odzyskiwaniem lub unieszkodliwieniem.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty