Interpretacja indywidualna z dnia 16.03.2015, sygn. ILPP2/443-1337/14-3/MR, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1337/14-3/MR
Czy sprzedaż hot-dogów ze stawką VAT 5% (wg poz. 28 załącznika nr 20 art. 41 ust. 2a ustawy o VAT), powołując się na PKWiU 10.85.1, jest prawidłowa?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z dnia 19 grudnia 2015 r. (data wpływu 29 grudnia 2014 r.) uzupełnionym pismem 9 marca 2015 r. (data wpływu 12 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży hot-dogów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla sprzedaży hot-dogów. Wniosek uzupełniono 12 marca 2015 r. o doprecyzowanie własnego stanowiska w sprawie.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe.
Spółka od 1 lipca 2014 r. prowadzi stację franczyzową z SP, na sprzedaż paliw oraz innych towarów handlowych pod marką SP Franczyzodawca dostarcza Spółce swój system informatyczny i eksploatacyjny, wraz ze swoim sprzętem technicznym, oprogramowaniem i okodowaniem własnych programów.
Na stacji prowadzona jest m.in. sprzedaż hot-dogów z zastosowaniem dla tej sprzedaży 5% stawki podatku VAT, zgodnie z wydaną dla SP interpretacją indywidulaną (), powołując się na PKWiU 10.85.1 gotowe posiłki i dania poz. 28 załącznika 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Stacja nie posiada restauracji, hot-dogi sprzedawane są z gotowych elementów, kompletowane i podgrzewane przed sprzedażą, zgodnie z wymogami HACCP. Klient spożywa hot-doga na terenie sklepu (nie ma wydzielonej strefy, ani stolików) albo poza terenem stacji (hot-dog wydawany jest w serwetce). Sprzedaż hot-dogów odbywa się na stacji tak jak i sprzedaż każdego innego towaru. Spółka korzystając z programu franczyzodawcy nie ma możliwości sprzedaży tego towaru z inną stawką jak 5% z uwagi na uzależnienie franczyzowe od SP oraz z uwagi na włączenie hot-dogów do programów lojalnościowych oferowanych dla klientów koncernu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty