17.02.2014 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2014, sygn. IPPB3/423-930/13-2/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-930/13-2/MS1

Czy poniesione przez Spółkę nakłady na przebudowę układu torowego Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w roku oddania kopalni L. do używania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012, poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 12 listopada 2013 r. (data wpływu: 18 listopada 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu rozpoznania kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

X S.A. (dalej: Spółka, X. ) prowadzi działalność w zakresie poszukiwania i eksploatacji gazu ziemnego i ropy naftowej a także importu, magazynowania i obrotu paliw gazowych i płynnych.

W związku z odkryciem w roku 2003 w rejonie miejscowości L (L) złóż ropy naftowej Spółka rozpoczęła prace koncepcyjne zmierzające do opracowania projektu a następnie wybudowania kopalni K. L. oraz terminala (ekspedytu) naftowego wraz z bocznicą kolejową do transportu ropy naftowej wydobywanej z zagospodarowanych złóż.

W celu wykonania inwestycji we wrześniu 2003 Spółka (X. ) podjęła rozmowy z Y. P. S.A. (Y. ) w zakresie uzyskania długookresowej gwarancji zdolności ruchowej linii kolejowej służącej do dowozu produktów eksploatacji złóż ropy naftowej. Współpraca pozwoliła w odpowiedni sposób zaplanować lokalizację i szczegółowe rozmieszczenie obiektów infrastruktury ekspedytu (terminala). Spółka (X. ) konsultowała z przedstawicielami Y. także kolejne etapy dokumentacji projektowej.

W celu zapewnienia technicznych możliwości obsługi składów pociągów z ropą naftową (związanych z włączeniem bocznicy terminalu w układ torowy Y. ) wymagana była także przebudowa układu torowego na stacji kolejowej Wierzbno będącej własnością Y. . Zakres prac obejmował m.in.:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne