Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2014, sygn. ITPB1/415-1228/13/PSZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB1/415-1228/13/PSZ
Czy koszt zakupu spodni na opisane wyżej cele stanowi podatkowy koszt uzyskania przychodu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 listopada 2013 r. (data wpływu 3 grudnia 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 3 grudnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, której głównym profilem jest sprzedaż materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego. Obecnie w ramach zawartej umowy agencyjnej z firmą A pośredniczy Pan w sprzedaży materiałów budowlano-montażowych produkowanych lub sprzedawanych pod marką firmy A. Zgodnie z umową zobowiązany jest Pan do stałego pośredniczenia przy zawieraniu umów sprzedaży na rzecz firmy A.
Na potrzeby umowy terminem pośredniczenie określono między innymi wszelkie czynności przygotowawcze do zawarcia umowy sprzedaży, a w szczególności aktywne prowadzenie działań promocyjnych i reklamowych produktów, wyszukiwanie nowych klientów, utrzymywanie kontaktów handlowych z dotychczasowymi klientami. Oferta kierowana jest do przedsiębiorców prowadzących punkty sprzedaży hurtowej i detalicznej. Zgodnie z umową wynagrodzenie za świadczone usługi uzależnione jest głównie od ilości sprzedanych towarów. W celu zwiększenia sprzedaży oraz wyróżnienia produktów marki firmy A, w okresie największego zapotrzebowania na materiały budowlano-montażowe podjął Pan działania reklamowe polegające na:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty