Interpretacja indywidualna z dnia 10.09.2013, sygn. IPPP3/443-549/13-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-549/13-4/SM
zwolnienie od podatku (do 31 marca 2013 r.) usług doradczych dotyczących funduszy inwestycyjnych świadczonych przez zagranicznych usługodawców
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Funduszu przedstawione we wniosku z dnia 13.06.2013 r. (data wpływu 17.06.2013 r.), uzupełnionym w dniu 18.07.2013 r. (data wpływu 22.07.2013 r.) w odpowiedzi na wezwanie nr IPPP3/443-549/13-2/SM z dnia 09.07.2013 r. (skutecznie doręczone w dniu 15.07.2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku (do 31 marca 2013 r.) świadczonych usług doradczych przez zagranicznych usługodawców - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.06.2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku (do 31 marca 2013 r.) świadczonych usług doradczych przez zagranicznych usługodawców.
Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 18.07.2013 r. pismem z dnia 16.07.2013 r. (data wpływu 22.07.2013 r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Fundusz
W celu prawidłowego zarządzania posiadanymi aktywami, w okresie do 31 marca 2013 r. Fundusz nabywał od podmiotów zagranicznych różnego rodzaju usługi doradcze i prawne związane z prowadzoną przez Fundusz działalnością inwestycyjną. Nabywane usługi doradcze i prawne były bezpośrednio związane z planowanymi i prowadzonymi przez Fundusz inwestycjami, takimi jak nabywanie wierzytelności w celu osiągania korzyści w postaci oprocentowania, nabywanie udziałów i akcji w spółkach w celu ich odprzedaży z zyskiem, itp. Nabywane przez Fundusz usługi doradcze i prawne obejmowały między innymi doradztwo i pośrednictwo w zakresie identyfikacji potencjalnych celów inwestycyjnych, przeprowadzanie analiz typu due diligence obejmujących badanie sytuacji prawnej i działalności operacyjnej podmiotu stanowiącego cel inwestycyjny Funduszu oraz potencjalnych ryzyk związanych z inwestycją, negocjacje i obsługę prawną inwestycji, usługi notariuszy, a także doradztwo prawo-podatkowe związane z inwestycjami. Fundusz nabywał również usługi doradcze i prawne obejmujące ogólną, bieżącą obsługę prawną i prawno-podatkową Funduszu w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Usługi polegające na ogólnej obsłudze prawnej i prawno-podatkowej obejmowały szereg czynności, w szczególności udzielanie bieżących informacji o regulacjach prawnych dotyczących działalności Funduszu, sporządzanie opinii prawnych i prawno-podatkowych, sporządzanie wzorów pism, reprezentowanie Wnioskodawcy w postępowaniach przed organami administracyjnymi oraz sądami. W dalszej części wniosku powyższe usługi będą zwane łącznie Usługami Doradczymi. Celem nabywania Usług Doradczych było każdorazowo umożliwienie prawidłowego funkcjonowania Funduszu inwestycyjnego, tj. umożliwienie efektywnego zarządzania funduszem inwestycyjnym.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty