Interpretacja indywidualna z dnia 19.12.2013, sygn. IBPBII/1/415-875/13/BJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPBII/1/415-875/13/BJ
Zasady opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 12 września 2013 r. 2013 r. (data wpływu do tut. Biura 19 września 2013 r.), uzupełnionym 26 listopada 2013 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zasad opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 września 2013 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych m. in. w zakresie opodatkowania nagród przyznanych w ramach programu lojalnościowego w części, w której powiązane są z nabyciem usług, pobieraniem materiałów reklamowych oraz aktywnością sportową.
Z uwagi na braki formalne wniosku, pismem z 13 listopada 2013 r. znak: IBPB II/1/415-874/13/BJ, IBPB II/1/415-875/13/BJ wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Przedmiotowy wniosek uzupełniono 26 listopada 2013 r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Spółka) w ramach swojej działalności zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży, obuwia i akcesoriów sportowych. W najbliższym czasie oferta skierowana do klientów detalicznych zostanie wzbogacona o sklepy, gdzie poza sprzedażą towarów będą oferowane również usługi obejmujące m.in. serwis rowerowy, serwis narciarski, porady dietetyka. Mając na celu zwiększenie sprzedaży Spółka rozważa uatrakcyjnienie swojej oferty poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, w ramach którego klienci będą otrzymywali punkty, zapisywane na indywidualnych kontach uczestnika programu. Po zebraniu odpowiedniej ilości punktów będą one podlegały wymianie na nagrody.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty