12.12.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12.12.2012, sygn. IPPP3/443-968/12-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-968/12-2/KT

opodatkowanie usług pomocy drogowej świadczonych na rzecz zagranicznych kontrahentów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 19.09.2012 r. (data wpływu 21.09.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług pomocy drogowej świadczonych na rzecz zagranicznych kontrahentów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21.09.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług pomocy drogowej świadczonych na rzecz zagranicznych kontrahentów.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Spółka S.A. (dalej: Wnioskodawca) jest spółką, która nie posiada w Polsce siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, jest jednak zarejestrowana w Polsce jako podatnik VAT. Wnioskodawca prowadzi w Polsce działalność polegającą m.in. na świadczeniu usług pomocy drogowej dla klientów flotowych, którymi są zagraniczni spedytorzy z krajów Unii Europejskiej lub spoza niej (dalej: Klienci).

Ww. usługa polega na tym, że w przypadku awarii ciężarówek Klientów podczas transportu przez terytorium Polski, związanej ze zniszczeniem opony i koniecznością jej wymiany na nową, Wnioskodawca oferuje usługę pomocy drogowej obejmującą dostarczenie nowej opony do miejsca zdarzenia i jej wymianę celem umożliwienia Klientom kontynuowania transportu. Czynności, jakie podejmuje Wnioskodawca, inicjowane są przez Klientów, po zgłoszeniu awarii w ramach udostępnionego im przez Wnioskodawcę call center.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne