17.10.2012 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2012, sygn. IPPP3/443-854/12-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-854/12-2/RD

W zakresie opodatkowania wynagrodzenia uzupełniającego minimalne wynagrodzenie za weryfikację

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 20.08.2012 r. (data wpływu 27.08.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wynagrodzenia uzupełniającego minimalne wynagrodzenie za weryfikację - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27.08.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wynagrodzenia uzupełniającego minimalne wynagrodzenie za weryfikację

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (dalej również jako: Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy szeroko rozumiane usługi doradcze na rynku farmaceutycznym (m.in. kompleksowe usługi doradcze związane z rejestracją produktów leczniczych, oceny możliwości rejestracji produktów leczniczych, monitorowanie działań niepożądanych).

W 2011 r. Wnioskodawca zawarł umowę (dalej Umowa), której przedmiotem miało być prowadzenie przez Wnioskodawcę projektu, rozumianego jako przygotowanie i złożenie w EMA (Europen Medicines Agency) dokumentacji niezbędnej do uzyskania przez kontrahenta rejestracji produktów w procedurze rejestracji centralnej, co w szczególności miało obejmować opracowanie merytorycznych założeń koniecznych do przeprowadzenia badań oraz przygotowanie ostatecznej dokumentacji dla produktów leczniczych, zgodnie z wszystkimi wymogami prawa Unii Europejskiej. Projekt ten był podzielony na zadania, zgodnie z harmonogramem projektu. Ze względu na złożoność, rozpiętość czasową i wartość projektu, Strony postanowiły podzielić wynagrodzenie wynikające z Umowy na wynagrodzenie ryczałtowe za prowadzenie projektu i poszczególnych jego zadań (wynagrodzenie ryczałtowe), wynagrodzenie za realizację (osiągnięcie) poszczególnych etapów projektu (wynagrodzenie za etap), wynagrodzenie za weryfikację i koordynację prac wszystkich podwykonawców lub dostawców materiałów i usług koniecznych do realizacji projektu (Wynagrodzenie za Weryfikację). Całkowita kwota Wynagrodzenia za Weryfikację została określona na kwotę X, a zasady rozliczenia Wynagrodzenia za Weryfikację zostały określone w załączniku nr 1 do Umowy. Zgodnie z zapisami załącznika nr 1, Wynagrodzenie za Weryfikację miało być wypłacane w ramach prowadzonych w danym okresie zadań określonych w harmonogramie projektu (43 zadania).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne