01.04.2011 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 01.04.2011, sygn. IPPB1/415-19/11-3/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-19/11-3/KS

1. Czy amortyzacja środków trwałych sfinansowana z PUP jest kosztem podatkowym oraz czy dokonane zakupy są kosztem uzyskania przychodu?2. Czy zlecenie druku oraz zakup papieru można zaliczyć do kolumny 10 w KPiR?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pana, przedstawione we wniosku z dnia 4 stycznia 2011 r. (data wpływu 7 stycznia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji:

  • w części dotyczącej nie uznania za przychód podatkowy otrzymanego dofinansowania, które nie zostało przeznaczone na pokrycie wydatków związanych bezpośrednio z zakupem środków trwałych albo wartości niematerialnych i prawnych oraz sposobu zaewidencjonowania wydatków poniesionych w związku ze zleceniem druku kontrahentowi - jest nieprawidłowe,
  • w pozostałej części - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 stycznia 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych otrzymania dotacji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jako osoba bezrobotna otrzymał dotację z Urzędu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej studio graficzne (58.19.Z pozostała działalność wydawnicza). Wnioskodawca działalność rozpoczął 14 listopada 2010 r. Zgłosił działalność w US z zakresie podatku dochodowego oraz podatku od towarów i usług. Prowadzi księgę przychodów i rozchodów, podatek dochodowy rozlicza na zasadach ogólnych. Wnioskodawca wybrał kwartale rozliczenie podatku dochodowego oraz podatku VAT.

Z otrzymanej dotacji Wnioskodawca zakupił środki trwałe oraz wyposażenie. Wszystkie wydatki zostały udokumentowane fakturami VAT:

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne