Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2010, sygn. IPPP3-443-927/10-4/JF, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3-443-927/10-4/JF
nabycie przez Spółkę usługi w postaci umieszczenia reklamy sprzedawanych telefonów komórkowych na portalu społecznościowym, będącym własnością podmiotu zagranicznego (USA) nieposiadającego siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, stanowi dla Spółki import usług
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 06.09.2010 r. (data wpływu 20.09.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu z tytułu nabytej usługi reklamy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20.09.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu z tytułu nabytej usługi reklamy.
Przedmiotowy wniosek nie spełniał wymogów formalnych. W związku z powyższym pismem z dnia 14.10.2010 r. znak IPPP3-443-927/10-2/JF tutejszy Organ podatkowy wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia przedmiotowego wniosku. Wniosek został uzupełniony w terminie ustawowym.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka zajmuje się między innymi dystrybucją telefonów komórkowych. W ramach swojej działalności ma podpisaną umowę o współpracę z firmą dostarczającą telefony komórkowe (dalej: kontrahent). Z powyższej umowy wynika również, że Spółka zobowiązuje się do prowadzenia działań reklamowych mających na celu zwiększenie sprzedaży telefonów dostarczanych przez swojego kontrahenta. Koszty reklamy są następnie refakturowane na kontrahenta. Spółka realizuje powyższe zobowiązanie między innymi poprzez umieszczanie reklamy na portalu społecznościowym (dalej: serwis). Siedziba podmiotu odpowiedzialnego za prowadzenie serwisu znajduje się poza granicami Polski.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty