Interpretacja indywidualna z dnia 27.10.2010, sygn. IPPP1-443-800/10-2/AS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1-443-800/10-2/AS
opodatkowanie i dokumentowanie nieodpłatnego przekazania próbek i prezentów o małej wartości
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 26.07.2010 r. (data wpływu 02.08.2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- opodatkowania i dokumentowania nieodpłatnego przekazania próbek i prezentów o małej wartości na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem - jest nieprawidłowe,
- prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług celem ich wykorzystania przy wytworzeniu/nabyciu nieodpłatnie przekazanych próbek i prezentów o małej wartości - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 02.08.2010 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania nieodpłatnego przekazania próbek i prezentów o małej wartości na cele związane z prowadzoną działalnością oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług przy wytworzeniu/nabyciu nieodpłatnie przekazanych próbek i prezentów o małej wartości.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca w ramach działalności gospodarczej zajmuje się hurtową i detaliczną sprzedażą artykułów spożywczych. Od pewnego czasu Wnioskodawca wprowadza na rynek towary (artykuły spożywcze) pod tzw. marką własną. Oprócz tego stara się zachęcać swoich klientów do nabywania innych produktów, które wprowadza do swojej oferty. W związku z tą działalnością Wnioskodawca wręcza (przekazuje) nieodpłatnie w celach reklamowo-promocyjnych dla swoich obecnych i potencjalnych kontrahentów próbki produktów swojej marki, wprowadzanych do sprzedaży oraz próbki innych, ww. produktów. Próbki te mają na celu umożliwienie kontrahentom zapoznania się z właściwościami danego produktu (jakość, smak, opakowanie), tak aby ci wprowadzili ten produkt/y do swojej oferty i nabywali je od Wnioskodawcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty