Interpretacja indywidualna z dnia 13.05.2008, sygn. ILPP2/443-253/08-2/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-253/08-2/MN
Czy koniecznym jest dla celów zastosowania 0% stawki podatku VAT posiadanie przez Spółkę listu przewozowego na cały odcinek transportu, tj. z (...) do ostatecznego miejsca przeznaczenia wymienionego na fakturze sprzedaży?Czy wystarczającym dowodem jest dokument CMR na odcinek Polska Niemcy (tj. punkt przeładunkowy), jako ukazujący dostarczenie towarów na terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej reprezentowanej przez Pelnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia 3 marca 2008 r. (data wpływu 17 marca 2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 marca 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania preferencyjnej stawki podatku przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
X sprzedaje towary w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (dalej: WDT) na rzecz nabywcy z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej. Podmiotem odpowiedzialnym za organizację transportu towarów jest nabywca. Towary są transportowane na zlecenie nabywcy przez przewoźnika (spedytora). Transport towarów odbywa się na warunkach (...) (co oznacza, że X jest zobowiązana do dostarczenia towaru przewoźnikowi/spedytorowi wyznaczonemu przez nabywcę w siedzibie Spółki). Towary są przewożone przez przewoźnika (spedytora) do punktu przeładunkowego znajdującego się na terenie Niemiec (prowadzonego przez podmiot trzeci). W punkcie przeładunkowym towary są grupowane wraz z towarami od innych dostawców z grupy X i konsolidowane do dostarczenia konkretnym klientom.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty