Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 06.04.2007, sygn. PP/443-2/07, Urząd Skarbowy w Łomży, sygn. PP/443-2/07
dotyczypodatku od towarów i usług od usług reklamowych świadczonych na rzecz podmiotu mającego siedzibę w Belgii
Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04.01.2007r. (data wpływu 09.01.2007r.) uzupełnionego pismem z dnia 22.03.2007r. (data wpływu 29.03.2007r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w sprawie podatku od towarów i usług od usług reklamowych świadczonych na rzecz podmiotu mającego siedzibę w Belgii:
- Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łomży stwierdza:
1. Usługi reklamy świadczone na rzecz podatników podatku od wartości dodanej posiadających siedzibę w Belgii podlegają opodatkowaniu w miejscu określonym według zasad wynikających z przepisu art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r.Nr 54 poz. 535 z późn. zm.), a więc w Belgii;
2. Faktura stwierdzająca świadczenie usług, dla których miejscem opodatkowania jest terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju powinna spełniać warunki przewidziane w § 9 i § 27 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 95, poz.798);
3. W sytuacji, w której nabywca usługi reklamy - mimo, iż posiada miejsce zamieszkania na terytorium Królestwa Belgii - nie jest w innym niż Polska państwie członkowskim UE podatnikiem podatku od wartości dodanej, miejscem świadczenia takich usług jest terytorium kraju ;
4. W poz. 21 deklaracji VAT-7 wykazuje się m.in. świadczenie usług poza terytorium kraju, w stosunku do których przysługuje podatnikowi prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, o którym mowa w art.86 ust.8 pkt 1 ww. ustawy, lub prawo do zwrotu kwoty podatku naliczonego, o którym mowa w art. 87 ust. 5 tej ustawy. W przypadku usług reklamy dla których zgodnie z art. 27 ust.1 miejscem opodatkowania jest terytorium kraju, podstawę opodatkowania wykazuje się w poz.28, a podatek wg. stawki 22% w poz. 29 deklaracji VAT-7. Wysokość stawki podatku od towarów i usług dla usług reklamy określona została w art. 41 ust.1, a sposób ustalania podstawy opodatkowania w art.29 ust.1ww. ustawy o podatku od towarów i usług.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty