Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.06.2006, sygn. PD-2/415/149/06, Pierwszy Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. PD-2/415/149/06
1. Czy organizowana przez podatników promocja ma charakter sprzedaży premiowej,2. czy na wnioskodawcy w trakcie organizowanej przez nich sprzedaży premiowej ciążą obowiązki płatnika, o których mowa w art. 41 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,3.czy wydatki poniesione na zorganizowanie sprzedaży premiowej będą stanowiły u wnioskodawców koszty uzyskania przychodu
Wnioskodawcy są osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej. W zakresie prowadzonej działalności gospodarczej podatnicy sprzedają kołdry i poduszki, planują zorganizowanie akcji promocyjnej o charakterze sprzedaży premiowej. Promocja ma polegać na przyznawaniu uczestnikom programu punktów za zakup towaru i zorganizowanie pokazu domowego, na którym dokonany byłby zakup. Zgodnie z regulaminem, w programie mogą uczestniczyć jedynie osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, mające stałe miejsce zamieszkania w Polsce, które ukończyły 18 rok życia i posiadają pełna zdolność do czynności prawnych. Po zgromadzeniu odpowiedniej ilości punktów każdy z uczestników programu będzie mógł je wymienić na nagrody rzeczowe, określone przez wnioskodawców w katalogu nagród.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty