Wyrok NSA z dnia 27 maja 2021 r., sygn. II GSK 564/18
Transport
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosław Trzecki (spr.) Sędzia NSA Krystyna Anna Stec Sędzia del. WSA Krzysztof Dziedzic po rozpoznaniu w dniu 27 maja 2021 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej C.D. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu z dnia 29 listopada 2017 r. sygn. akt III SA/Po 680/17 w sprawie ze skargi C.D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2017 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od C.D. na rzecz Głównego Inspektora Transportu Drogowego 1350 (tysiąc trzysta pięćdziesiąt) złotych tytułem kosztów postępowania kasacyjnego.
Uzasadnienie
Wyrokiem z 29 listopada 2017 r., sygn. akt III SA/Po 680/17, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu oddalił skargę C.D. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z [...] czerwca 2017 r. w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.
Sąd pierwszej instancji orzekał w następującym stanie sprawy:
W dniu [...] marca 2017 r. ok. godz. 7 w [...] na ul. [...] inspektorzy inspekcji transportu drogowego zaobserwowali autobus marki Mercedes-Benz o numerze rejestracyjnym [...], który zabierał pasażerów w miejscach oznaczonych w protokole kontroli. Inspektorzy stwierdzili wykonywanie przewozu regularnego specjalnego na trasie [...] ul. [...] do [...], do firmy [...]. Kierowca - K.M. - okazał m.in. wypis nr [...] z licencji nr [...] na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydanej dla [...] C.D. z siedzibą w [...] w przy ul. [...]; nie okazał natomiast zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych.
W piśmie z [...] kwietnia 2017 r. C.D. (dalej "skarżący") wyjaśnił, że nie posiada zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych, gdyż ich nie wykonuje. Prowadzi natomiast usługi przewozu pracowników m.in. do magazynów [...] w [...]. Część z tych przewozów jest wykonywana na podstawie umowy, a część na podstawie zamówienia otrzymywanego na dany tydzień. Trasa przewozu pracowników nie jest stała, ale zmienia się zależnie od sytuacji. Nie spełnia on warunków do uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych, a przewozy, które wykonuje, są przewozami wahadłowymi wewnątrzwspólnotowymi.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty