10.09.2019

Wyrok NSA z dnia 10 września 2019 r., sygn. II OSK 2490/17

Administracyjne postępowanie

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Anna Łuczaj Sędziowie sędzia NSA Teresa Zyglewska sędzia del. WSA Kazimierz Bandarzewski /spr./ Protokolant starszy asystent sędziego Hubert Sęczkowski po rozpoznaniu w dniu 10 września 2019 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej E. S. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 7 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Rz 102/17 w sprawie ze skargi E. S. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] grudnia 2016 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie legalności robót budowlanych oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Zaskarżonym wyrokiem z dnia 7 czerwca 2017 r. sygn. akt II SA/Rz 102/17 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie oddalił skargę E. S. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w R. z dnia [...] grudnia 2017 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie legalności robót budowlanych.

Przedmiotem skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie była decyzja [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (zwanego dalej w skrócie PWINB) w R. z [...] grudnia 2016 r. nr utrzymująca w mocy decyzję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w S. z [...] września 2016 r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie legalności robót budowlanych.

Decyzją z [...] września 2016 r nr [...] Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w S. (zwany dalej w skrócie PINB) umorzył postępowanie w sprawie legalności robót budowlanych. Po oględzinach przeprowadzonych przez pracowników PINB na działce, na której według skarżącej prowadzone były nielegalne roboty budowlane organ uznał, że brak jest podstaw do interwencji i zastosowania sankcji wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290, z późn. zm.), co wiązałoby się z wydaniem merytorycznej decyzji rozstrzygającej sprawę co do istoty. Tym samym kontynuowanie postępowania stało się w ocenie organu bezprzedmiotowe, dlatego należało je umorzyć w oparciu o art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 23, z późn. zm.).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne