11.12.2018

Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II OSK 125/17

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędziowie sędzia NSA Małgorzata Masternak-Kubiak (spr.) sędzia del. WSA Mirosław Gdesz Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Godlewski po rozpoznaniu w dniu 11 grudnia 2018 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 3 sierpnia 2016 r. sygn. akt IV SA/Wa 762/16 w sprawie ze skargi [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnego w Warszawie, 2. odstępuje od zasądzenia zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego w całości.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 3 sierpnia 2016 r. sygn. akt IV SA/Wa 762/16, uchylił decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] stycznia 2016 r. nr [...] i utrzymaną nią w mocy decyzję Zarządu Dzielnicy [...] m.st. Warszawy z dnia [...] września 2015 r., nr [...], w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy.

Powyższy wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym:

Wnioskiem z dnia [...] lipca 2014 r. [...] sp. z o.o. wystąpiła o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zbiornika na ciekły azot na działce ewid. [...] obręb [...], przy ulicy [...], w dzielnicy [...] m.st. Warszawy.

Decyzją nr [...] z dnia [...] stycznia 2015 r., Zarząd Dzielnicy [...] m.st. Warszawy odmówił ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zbiornika na ciekły azot na działce ewid. [...] obręb [...], przy ulicy [...], w dzielnicy [...] m.st. Warszawy. W uzasadnieniu decyzji wskazano, że ciekły azot jest gazem skroplonym magazynowanym w fazie ciekłej, natomiast gaz płynny jest mieszaniną skroplonych węglowodorów, zatem budowa zbiornika na ciekły azot jest inwestycją mogącą znacząco oddziaływać na środowisko i jako taka wymaga na podstawie art. 60 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. 2013 r., poz., 1235, tekst jedn. ze zm.) uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne