10.10.2017

Wyrok NSA z dnia 10 października 2017 r., sygn. II OSK 2374/16

Podkreśla się, że stosowanie wprowadzonych zakazów powinno być oceniane przez pryzmat celu utworzenia jak i ochrony danego zespołu przyrodniczo-krajobrazowego.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Jerzy Stelmasiak (spr.) Sędziowie sędzia NSA Grzegorz Czerwiński sędzia del. WSA Marta Laskowska-Pietrzak po rozpoznaniu w dniu 10 października 2017 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej sprawy ze skargi kasacyjnej Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 28 czerwca 2016 r. sygn. akt IV SA/Wa 497/16 w sprawie ze skargi T.N. na postanowienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z [...] grudnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie odmowy uzgodnienia decyzji o warunkach zabudowy oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z 28 czerwca 2016 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, po rozpoznaniu skargi T.N. (dalej jako "skarżący") uchylił postanowienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z [...] grudnia 2015 r. oraz utrzymane nim w mocy postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia [...] września 2015 r. w przedmiocie odmowy uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.

W uzasadnieniu Sąd I instancji wskazał, że Burmistrz Dobrego Miasta zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie o uzgodnienie projektu decyzji o warunkach zabudowy dla przedsięwzięcia polegającego na budowie budynku gospodarczego w istniejącym gospodarstwie rolnym (zabudowa zagrodowa, siedlisko), wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, na działce nr [...]/12, obręb [...], gmina [...].

Postanowieniem z [...] września 2015 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie odmówił uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla planowanej inwestycji wskazując, że realizacja przedmiotowego przedsięwzięcia byłaby związana z naruszeniem zakazów określonych w § 3 ust. 1 pkt 3 i 7 rozporządzenia nr 22 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z 6 sierpnia 2007 r. w sprawie ustanowienia zespołu przyrodniczo-krajobrazowego "Jezioro Limajno i okolice" (Dz.Urz. Woj. Warm-Maz. Nr 122, poz. 1696 - dalej jako "rozporządzenie nr 22") stanowiących, że na przedmiotowym obszarze zakazuje się uszkadzania i zanieczyszczania gleby, a także zmiany sposobu użytkowania ziemi.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne